سلامتی و زندگی

سازمان دامپزشکی ایران: استاندارد ایران از «اتحادیه اروپا» سختگیرانه تر است

معاون سازمان دامپزشکی ایران ضمن تکذیب سخنان کارشناس برنامه تلوزیونی مبنی بر «وجود سم آفلاتوکسین در شیر تولیدی ایران»، افزود: استاندارد ایران از «اتحادیه اروپا» سختگیرانه تر است و اظهارات این شخص بعنوان کارشناس در برنامه شبکه سه سیما «کذب محض، غیر علمی ، غیر مستند» و «مصداق واقعی تشویش اذهان عمومى» است.

چند روز قبل «بهادر حاجی محمدی»  بازرس انجمن بهداشت و ایمنی مواد غذایی ایران، در برنامه «سلام صبح بخیر»  شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد ؛ شیرهای پاستوریزه‌ای که از سوپرمارکت‌ها تهیه می‌شود مقدار زیادی آلودگی به سم افلاتوکسین دارند. سمی که به منجر به سرطان کبد می‌شود.

 

این اظهارات در یک برنامه تلویزیونی صبحگاهی، نه تنها موجی از نگرانی را در جامعه ایران ایجاد کرده، بکله واکنشهای اعتراضی بسیاری از فعالان صنایع غذایی و بویژه صنعت لبنیات و مراجع بهداشتی را به همراه داشته است.

صبح امروز معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی ایران وجود سم افلاتوکسین در شیرخام مصرفی صنایع لبنی این کشور را رد کرد و گفت: تولیدات این صنایع در چهارچوب ضوابط بهداشتی این سازمان است.

«علی‌صفر ماکنعلی» امروز یکشنبه در گفت و گو با «ایرنا»، اظهارات مطرح شده در خصوص وجود سم افلاتوکسین در شیرخام مصرفی صنعت لبنیات را کذب محض، غیر علمی، غیر مستند و مصداق واقعی تشویش اذهان عمومی عنوان کرد.

او در ادامه می افزاید: استاندارد میزان افلاتوکسین در ذرت دامی در کشور ما برابر با ٥ در میلیارد است، در حالی که استاندارد اتحادیه اروپا برای آفلاتوکسین چهار برابر (۲۰ ppb ) استاندارد ملی ایران است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا