سیاست

دیدار مایک پمپئو با سلطان هیثم بن طارق/ دعوت دونالد ترامپ از پادشاه عمان برای سفر به آمریکا

وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در دیدار با پادشاه عمان ضمن بررسی مسائل منطقه‌ای و تاکید بر ادامه همکاری‌های دوجانبه، دعوت رئیس جمهور آمریکا از پادشاه جدید عمان برای سفر به ایالات متحده را به وی تسلیم کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه این کشور در جریان سفرش به عمان درگذشت سلطان قابوس بن سعید، پادشاه فقید این کشور را به سلطان هیثم بن طارق، پادشاه جدید عمان تسلیت گفت و سلطان قابوس را دوست و هم‌پیمان بزرگ آمریکا دانست.

 

به گزارش وب‌سایت خبری النشره، مایک پمپئو تاکید کرد که ایالات متحده همکاری‌های مستحکم خود را با عمان ادامه خواهد داد.

در این بیانیه آمده است، پمپئو درخواست دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای سفر سلطان هیثم به واشنگتن را به وی منتقل کرد و او نیز این درخواست را پذیرفت.

براساس این بیانیه، وزیر امور خارجه آمریکا با سلطان هیثم درگیری‌های اخیر یمن را مورد بررسی قرار داد و دو طرف درباره راه‌حل سیاسی درگیری‌های این کشور به عنوان تنها راه پایان بخشیدن به این درگیری‌ها و تضمین صلح و امنیت یمن توافق کردند.

همچنین دو طرف بر اهمیت همکاری امنیتی در منطقه با شورای همکاری خلیج به منظور رونق‌بخشی، برقراری امنیت و ثبات در منطقه تأکید کردند.

وزیر خارجه آمریکا پس از سفر به عربستان وارد عمان شد. وی در ریاض با محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی دیدار و از نیروهای نظامی ایالات متحده آمریکا در پایگاه هوایی شاهزاده سلطان بازدید کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا