جهان

لغو تبعیض علیه مسلمانان در هند از محورهای دیدار دونالد ترامپ با همتای هندی‌اش

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در دیدار هفته پیش‌رو با «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند مساله آزادی دینی برای مسلمانان هند را در محور گفت‌گوهای خود قرار داده است.

به گزارش رویترز، به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری ایالات متحده در دیدار هفته پیش‌رو با «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند مساله آزادی دینی برای مسلمانان هند را در محور گفت‌گوهای خود قرار داده است.

 

دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند بر سر لغو خودمختاری کشمیر و قانون شهروندی تازه‌ای که علیه مسلمانان و تبعیض‌آمیز است، با انتقادات گسترده‌ای روبه‌رو است.

خبرگزاری رویترز افزوده است این مقام ارشد دولتی آمریکا اظهار کرده پرزیدنت دونالد ترامپ، که قرار است دوشنبه با مودی دیدار کند، درباره رسومات دموکراسی مشترک میان دو کشور و آزادی دینی گفتگو خواهد کرد.

وی افزود: او (دونالد ترامپ) این مسائل و به ویژه مساله آزادی ادیان را که برای این دولت پرزیدنت ترامپ بسیار مهم است، مطرح خواهد کرد.

حزب حاکم مودی تبعیض علیه ۱۸۰ میلیون مسلمان هند را تکذیب می‌کند و در واکنش به انتقادات مدعی شده است که مساله کشمیر و قانون شهروندی مسائل داخلی هند هستند که دیگر کشورها حق مداخله در آن را ندارند. این مسائل شبه جزیره هند را در ماه‌های اخیر با کشورهای مسلمان نظیر ترکیه و مالزی دچار تنش‌ کرده است.

این مقام آمریکایی در ادامه گفت: فکر می‌کنم پرزیدنت ترامپ درباره تمامی این مسائل در دیدار با مودی گفتگو کند و یادآور شود که جهان امیدوار است که هند به رسوم دموکراتیک پایبند بماند و به اقلیت‌های دینی احترام بگذارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا