آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

دیوارهای زندان‌ مانع همبستگی ما نمی شود؛ ادامه دیوار‌ نویسی‌ها‌ در حمایت از عباس لسانی 

فعالین مدنی آذربایجانی در اردبیل امروز‌ شنبه‌ ۲۲ خرداد، در حمایت‌ از اعتصاب‌ غذای‌ عباس‌ لسانی‌ اقدام‌ به‌ دیوار‌ نویسی‌ در سطح شهر کردند.

فعالین مدنی آذربایجانی در اردبیل امروز‌ شنبه‌ ۲۲ خرداد، در حمایت‌ از اعتصاب‌ غذای‌ عباس‌ لسانی‌ و اعتراض به اعمال فشارها علیه این زندانی‌ سیاسی‌ ممنوعه‌ آذربایجانی‌ اقدام‌ به‌ دیوار‌ نویسی‌ در سطح شهر کردند.

«دیوارهای‌ زندان‌ همبستگی‌ ما را‌ نمی‌ تواند‌ جدا‌ کند»؛ «عباس‌ لسانی‌ قربانی‌ سیستم‌ استبدادی‌ در‌ کشور‌ است»؛ «دیوارهای‌ زندان‌ همبستگی‌ ما را نمی‌ تواند‌ جدا‌ کند»؛ «خشونت‌ دولتی‌ علیه‌ عباس لسانی‌ افزایش‌ یافته‌ است»؛ «عباس‌ لسانی‌ در‌ اعتصاب‌ است»؛ «ما‌ همچنان‌ خواستار‌ آزادی‌ او‌ هستیم، عباس‌ لسانی»؛ «زندانی‌ سیاسی‌ اکنون‌ با‌ خطر‌ بزرگی‌ رو‌ به‌ روست #Michell_bachelet (میشل باچله)»؛ عنوان دیوار‌ نویسی‌های‌ اعتراضی‌‌ است‌ که‌ در سطح‌ شهر اردبیل‌ نوشته شده است.

واکنش‌ها به اعتصاب‌ غذای‌ عباس لسانی که در اعتراض اعمال فشار از سوی مسئولین زندان اردبیل و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی صورت گرفته است، افزایش‌ یافته‌ و‌ موجی‌ از‌ نارضایتی‌ و‌ نگرانی‌ جامعه‌ مدنی‌ آذربایجان‌ را‌ در‌ پی‌ داشته‌ است‌.

این زندانی سیاسی آذربایجانی دچار فشار خون بالا بوده و از درد مزمن زانو و دیسک کمر رنج برده و در دوره همه‌گیری کرونا در زندان اردبیل نیز نزدیک به یک ماه دچار تب، سرفه و درد شدید عضلانی گشته بود که با فشار فعالین سیاسی-مدنی و سرانجام تحت معاینه قرار گرفت.

عباس لسانی زندانی سیاسی ممنوعه و شناخته شده آذربایجانی است که از دی ماه ۱۳۹۷ و تحت روندی یک‌طرفه و دادرسی ناعادلانه به ۱۵ سال حبس تعزیری و دو سال تبعید محکوم شده و از آن زمان تاکنون محرومیت‌ها و محدودهای زیادی علیه او و خانواده‌اش صورت گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا