آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

عباس لسانی: برای توقف رفتارهای ظالمانه علیه تمامی زندانیان سیاسی تا مرگ پیش خواهم رفت

عباس لسانی روز شنبه ۲۲ خرداد در نامه‌ای به رییس زندان اردبیل اعلام کرد، برای توقف رفتارهای ظالمانه علیه تمامی زندانیان سیاسی و عقیدتی تا مرگ پیش خواهد رفت.

عباس لسانی روز شنبه ۲۲ خرداد در تماسی که با نزدیکان خویش داشته، اعلام کرده است در صورت محقق نشدن خواسته‌هایش از فردا اعتصاب غذای خود را به اعتصاب غذای خشک تبدیل خواهد کرد و برای توقف رفتارهای ظالمانه بر علیه‌ تمامی زندانیان‌ سیاسی و عقیدتی ایران خصوصا‌ زندانیان‌ حق‌ طلب آذربایجان‌ تا مرگ پیش خواهد رفت.

متن نامه عباس لسانی خطاب به ریاست زندان مرکزی اردبیل:

«ریاست‌ محترم‌ زندان‌ اردبیل»

با سلام؛
اعلام‌ می‌ دارم در اعتراض به تمامی مظالم‌ اعمال‌ شده‌ از سوی شما، از فردا اقدام‌ به‌ اعتصاب‌ غذای‌ خشک «بدون آب» خواهم نمود. متاسفانه‌ شما‌ به هر دلیلی به نقض‌ فاحش‌ و آشکار حقوق شهروندی، مدنی‌ زندانیان سیاسی از جمله اینجانب ادامه می دهید. شما بر خلاف آیین نامه که به صراحت تأکید و تفکیک طبقه بندی زندانیان نسبت به جرایم و سوابق و روحیات‌ و شخصیت آنان نموده است، اعمال سلیقه می نمایید. این رفتار در حالی ادامه می یابد که بارها با شما و دیگر مسئولین به صورت کاملا منطقی و استدلالی صحبت نموده و مراتب اعتراض خویش را اعلام نموده‌ ام.

مقاومت‌ و یا نقض آشکار قوانینی که شما از خود بروز می دهید، یا‌ از سر غرور و عدم‌ بینش مدیریتی‌ سرچشمه‌ می گیرد یا اینکه عوامل پشت پرده‌ شما را وادار‌ به این کار‌ می نمایند. که در هر صورت مجری و مسئول توأم با ضمانت اجرایی قانونی‌ آن هستید.

شما پاکترین فرزندان‌ و جوانان‌ ملت‌ آذربایجان، که در راه احقاق حقوق این‌ ملت در اسارت به سر می برند را در بندهایی با جرایم خطرناک نگهداری می نمایید. که ظلم و شکنجه آشکار بر هر زندانی سیاسی‌ و مدنی می باشد. آنان را از بند سیاسی خارج و افرادی با جرایم آنچنانی وارد‌ این بند می کنید. تا به هر وسیله ای‌ که شده است آزاد اندیشان را مورد‌ آزار‌ و شکنجه روحی که‌ در مجامع‌ حقوق بشری نیز به عنوان‌ شکنجه سفید شناخته شده‌ است،‌ قرار‌ دهید.

مطمئنا‌ این رفتار و مواجهه شما که در تضاد با قوانین‌ و آیین نامه های موجود می باشد از نگاه‌ تیز بین ملت‌ آذربایجان دور نبوده‌ و‌ در محضر‌ و پیشگاه ملت‌ بزرگ آذربایجان‌ عملی‌ نابخشودنی‌ خواهد‌ بود. شما با این اعمال که ناشی از توهم‌ قدرت می باشد تلاش دارید تا روح معترض، مبارز‌ و حق طلب فرزندان‌ آذربایجان‌ را در زندانها‌ سرکوب‌ نمایید. که‌ مطمئنا‌ هیچ یک‌ از مبارزین‌ در مقابل‌ این رفتار ظالمانه‌ سکوت‌ نخواهند نمود‌ که‌ اگر اهل سکوت بودند‌ اینک‌ در اسارت شما نبودند.
بکوبید ما را با هر آنچه در توان دارید و امابدانید که پودر نخواهیم‌ شد.

«چکیج‌ آلتیندا‌ محقر ازیلیر گۆنلرجه؛ بیر دمیر پارچاسی بیر تیغ مهیب اوْلماق اۆچۆن»

در پایان اعلام می نمایم در اعتراض به تمامی مظالم اعمالی از سوی عوامل امنیتی پشت پرده و مسئولین‌ زندان‌ و همچنین‌ تا زمان‌ خروج زندانی تازه وارد‌ که‌ هیچ‌ سنخیتی‌ با بند هفت‌ ندارد، از روز یکشنبه ۱۴۰۰/۰۳/۲۳ اقدام‌ به اعتصاب غذای خشک‌ نموده و تا سرحد خود مرگ پیش خواهم رفت‌. و این نه برای ورود یا خروج یک نفر به بند هفت است ،بلکه‌ برای‌ توقف‌ اینگونه رفتارهای‌ ظالمانه‌ بر علیه‌ تمامی زندانیان‌ سیاسی و عقیدتی ایران خصوصا‌ زندانیان‌ حق‌ طلب آذربایجان‌ می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا