خاورمیانه

رئیس جمهور عراق خواهان گسترش روابط دوستی کشورش با ایالات متحده است

«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، در دیدار با ژنرال «کنت مکنزی»، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، گفت: باید روابط دوستی دو کشور تقویت شود و دو کشور به همکاری و هماهنگی در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه دهند.

به گزارش وب سایت نهاد ریاست جمهوری عراق، «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق، در دیدار با ژنرال «کنت مکنزی»، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا، گفت: باید روابط دوستی دو کشور تقویت شود و دو کشور به همکاری و هماهنگی در زمینه مبارزه با تروریسم ادامه دهند.

 

در این دیدار آقای برهم صالح بر ضرورت افزایش روابط دوستانه دو کشور و همکاری و هماهنگی در عرصه مبارزه با تروریسم و بر ضرورت جلوگیری از تبدیل عراق به میدان نزاع ها و درگیری های منطقه ای و بین المللی تأکید کرد.

رئیس جمهور عراق افزود که این کشور می کوشد روابط دوستانه ای با همه طرف ها داشته باشد و کشیده شدن به سمت یکی از طرف های نزاع ها را به نفع خود نمی داند.

در این دیدار همچنین مصوبه مجلس عراق درباره خروج نیروهای خارجی از این کشور بررسی شد و برهم صالح بر اهمیت احترام به حاکمیت ارضی عراق و تصمیم ملی مستقل و حمایت از امنیت و ثبات عراق تأکید کرد.

ژنرال مکنزی نیز در این دیدار بر اهتمام کشورش به ادامه همکاری های مشترک علیه تروریسم و تقویت توان نظامی نیروهای عراقی و تقویت امنیت و ثبات عراق تأکید کرد.

ژنرال مکنزی پیش از دیدار با رئیس جمهور عراق با «عادل عبدالمهدی» و «محمد الحلبوسی» دیدار کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا