سلامتی و زندگی

شمار قربانیان کرونا در چین به ۴۹۰ نفر رسید

مقام‌های بهداشت چین اعلام کردند که با ۶۵ مورد جدید مرگ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا، شمار کشته‌شدگان در این کشور به ۴۹۰ نفر رسید.

کمیسیون سلامت ملی چین بامداد چهارشنبه در گزارشی در وب سایت رسمی خود اعلام کرد که روز گذشته ۶۵ نفر دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور جان باختند که همه این موارد در استان هوبی، مرکز شیوع این ویروس، بوده است.

 

بر این اساس، آمار کشته‌های ویروس کرونا در چین از ۴۲۶ نفر در روز گذشته به ۴۹۰ نفر تا بامداد امروز رسید.

این گزارش همچنین افزود که در روز گذشته تا بامداد چهارشنبه ۳ هزار ۸۸۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا تایید شد که مجموعه مبتلایان در چین را به ۲۴ هزار و ۳۲۴ نفر می‌رساند.

همچنین رسانه های چینی مدعی هستند که پزشکان این کشور در روز گذشته ۲۶۲ بیمار را پس از معالجه از بیمارستان مرخص کرده‌اند که مجموع افراد معالجه شده را به ۸۹۲ نفر می‌رساند.

به گفته مقام‌های چینی، در حال حاضر ۳ هزار و ۲۱۹ بیمار در بیمارستان در وضعیت وخیم هستند.

تاکنون ۲ مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا خارج از خاک چین گزارش شده که یکی مربوط به فیلیپین و دیگری ماکائو بوده است.

ویروس کرونا که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه امسال) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها نیز سرایت کرده است.

دوره کمون یا نهفتگی نسبتاً طولانی این بیماری تنفسی مرگبار بین چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علائمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

تاکنون تعداد زیادی از شرکت‌های هواپیمایی از جمله هواپیمایی قطر، ایرکانادا، ایرفرانس، ایرسئول، امریکن ایرلاینز، بریتیش ایرویز، لوفتانزا، ترکیش ایرلاین و ایرلاین اتحاد، سفرهای خود را به مقصد چین به حال تعویق در آورده‌اند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا