آذربایجانایران

رنجش مردم در سایه بی تدبیری مسئولین حکومتی؛ ترافیک سنگین وصفوف طولانی کامیونها در گمرک آستارا

سالهاست که مشکل ترافیک در خیابانهای منتهی به گمرک آستارا لاینحل مانده و کامیونداران پس از روزها معطلی در صف‌های طولانی که گاهی به چندین کیلومتر میرسد می توانند از گمرک آستارا عبور کرده و خود را به کشور جمهوری آذربایجان برسانند.

آذنیوزتی وی به نقل از منابع محلی و گزارشات میدانی علی‌رغم گذشت چندین سال از قول مساعد مسئولان گیلانی جهت حل معضل ترافیک درخیابانهای منتهی به گمرک آستارا همچنان شهروندان و کامیونداران از این مشکل رنج میبرند و هیچ اقدامی از سوی مسئولان استان گیلان در این مورد صورت نگرفته است.

طی سالهای اخیر باجود راه اندازی سامانه نوبت‌دهی الکترونیکی به کامیونداران درشهرستان آستارا جهت تسهیل در رفت و آمد همچنان معضل ترافیک سنگین کامیون ها پا برجاست و بنا بر گزارشات محلی گاهی کامیونداران در صفوف ده‌ها کیلومتری معطل می مانند و درمواردی پس از انتظار ۱۵ روزه امکان تردد یافته و با عبور از گمرک آستارا به کشور آذربایجان می رسند.

ترافیک سنگین و صفوف طولانی کامیونها باعث ایجاد مشکلات در عبور و مرور شهروندان و مانعی جدی برای کسبه و مغازه داران جهت فروش اجناس بوده است که بارها اعتراض شهروندان و کسبه و مسافرین را در پی داشته است.

براساس گفته های مسئولین شهرداری ودیگر ارگانهای مربوطه در شهرستان آستارا بزرگترین عامل معطلی وترافیک کامیون ها نبود تیرپارک جهت پار‌ک تیریلی ها و کامیونهای باربری ونبود زیر ساخت های متناسب میباشد.

با استناد به گفته های فرماندار سابق آستارا گمرک آستارا ظرفیت ترخیص روزانه ۵۰۰ کامیون را داراست و ظرفیت پایین امکان تردد از گمرک مرزی،عامل اصلی ترافیک سنگین کامیونها در داخل شهر میباشد.

علی حسین ذولقدری مدیرگمرک بندرآستارا نیز طی مصاحبه‌ای، طولانی شدن صفوف کامیون ها ومعطلی کامیونداران در مرز را ناشی از نبود تیرپارک وپارکینگ عنوان نموده وخواستار ایجاد تیرپارک برای گمرک آستارا گشته است.

به گفته محمد رضا شهاب زاده فرماندار کنونی آستارا قرار است زمینی جنب پایانه مرزی آستارا برای ساخت تیرپارک وپارکینگ اختصاص داده شود که در این صورت نیمی از کامیون های معطل در گمرک به تیرپارک منتقل میشوند.

باید دید چه موقع وعده های چندین باره مسئولان گیلانی جهت حل مشکل معطلی چندین روزه کامیونداران و ترافیک حاصل از کامیونها و تیریلی ها در داخل شهر حل میگردد تا مردم آستارا به خصوص شهروندان نزدیک به گمرک مرزی از رنجش و اذیت چندین ساله رهایی یابند.

شهرستان آستارا یکی از شهرهای توریستی آذربایجان میباشد. که در فاصله ۸۰کیلومتری استان اردبیل وهم مرز با جمهوری آذربایجان واقع شده است.

گمرک این شهر از پرترددترین گمرک های کشور ایران محسوب میگردد که دارای بیشترین ارزش سهم صادرات چمدانی در ایران بوده و دومین منبع درآمد برای استان گیلان به حساب می آید.

طی سالهای گذشته به دلیل عدم رسیدگی مسئولان استان گیلان جهت رفع معضلات شهرآستارا و عدم پاسخگویی به مطالبات شهروندان و نبود زیرساختهای مناسب شهری و فاصله زیاد با مرکز استان تعداد کثیری از اهالی خواستار الحاق این شهرستان به استان اردبیل بوده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا