جهان

رجب طیب اردوغان: ترکیه از دولت قانونی لیبی حمایت می‌کند

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که کشورش به زودی با تصویب طرح (اعزام نیروی نظامی به لیبی) در مجلس ترکیه به «درخواست» این کشور پاسخ خواهد داد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه طی سخنانی در نشست روسای استانی حزب عدالت و توسعه در آنکارا درباره تحولات لیبی گفت: «دیگران از جنگ‌افروزان حمایت می‌کنند و ما حامی دولت قانونی لیبی هستیم. فرق ما با آنها در اینجاست». 

 

رئیس‌جمهور ترکیه در این زمینه همچنین تصریح کرد:

«به محض آغاز به کار مجلس ملت کبیر ترکیه، طرح اعزام نیروی نظامی (به لیبی) را ارائه خواهیم کرد. تنها در جایی حضور پیدا می‌کنیم که از ما درخواست رسمی شده باشد. حال نیز که از ما درخواست شده‌ است به آن پاسخ می‌دهیم.

 

ان شاءالله در تاریخ 8 یا 9 ژانویه با تصویب طرح (اعزام نیرو به لیبی) در مجلس به درخواست این کشور پاسخ خواهیم داد. به هر نحو ممکن از دولت لیبی برای مبارزه با ژنرال کودتاگر حمایت می‌کنیم.

 

آقای اردوغان در مورد توافق دریایی نیز با لیبی نیز اظهار داشت: هدف ما نه تجاوز به حق دیگران در مدیترانه، بلکه دفاع از حقوق کشورمان است. »

 

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تاکید بر اجرای پروژه کانال استانبول گفت:

«برنامه‌ریزی برای پروژه کانال استانبول و احداث آن رو به پایان است. ان شاءالله به‌زودی مناقصه آن نیز انجام خواهد شد. رفتار مبتنی بر کوته‌نگری در شان ترکیه نیست.

کانال استانبول پروژه بزرگی است. بدون اعمال فشار بر دولت، به روش “انجام، بهره‌برداری، واگذاری” این پروژه را اجرا خواهیم کرد. اگر نشد، نیز از بودجه ملی گرفته و آن را احداث خواهیم کرد:.

رجب طیب اردوغان در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: تاکنون 8200 کلیومتر مربع را در شمال سوریه از لوث تروریستها پاکسازی کرده‌ایم.»

.
.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا