جهان

رجب طیب اردوغان: حمله به نیروهای‌ ارتش ما توسط رژیم اسد، آغاز دور جدیدی برای ترکیه در سوریه است

رئیس جمهور ترکیه ضمن بیان این مطلب که قصد درگیری با هیچکدام از متحدان، دوستان و دیگر کشورها را نداریم، تصریح کرد: اگر که امنیت نظامیان ترکیه در ادلب تامین نشود، در آنصورت حق ایجاد امنیت برای سربازان کشورمان برای ما محفوظ است و کسی حق اعتراض به این را ندارد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه با حضور در نشست اعضای حزب «آک‌پارتی» گفت: برای دور ماندن از جنگ داخلی سوریه از سال 2011 تاکنون صبر زیادی به خرج دادیم.

 

وی خاطرنشان کرد: براساس توافق ترکیه با سوریه که سال 1986 در آدانا امضا شد ما حق مبارزه با تروریسم در خاک این کشور را داریم.

رئیس جمهور ترکیه افزود: در چارچوب روند آستانه؛ ادلب، حمص و حماه را مناطق کاهش تنش اعلام کردیم اما رژیم اسد به آن پایبند نبود. شاهد ناکارآمدی روند آستانه هستیم.

آقای اردغان در ادامه گفت: از ما می‌پرسند که چه‌کاری در سوریه دارید. من هم می‌پرسم که شما در این کشور چه‌کاری دارید؟

وی همچنین بر هجوم آوارگان به سمت مرزهای ترکیه اشاره کرد و افزود: تاکنون {طی چند روز گذشته و با آغاز حملات رژیم اسد با همکاری روسیه و ایران} یک میلیون نفر از مناطق تحت کنترل ترکیه در ادلب روانه مرزهای کشورمان شده‌اند. هیچ کس حق گذاشتن این بار بر شانه‌های ترکیه را ندارد.

رجب طیب اردوغان تاکید کرد: اگر امنیت نیروهای ترکیه در ادلب تامین نشود خودمان این کار را انجام خواهیم داد و کسی حق اعتراض ندارد. نیروهای زمینی و هوایی ارتش ترکیه هرگاه صلاح بدانند، عملیات انجام خواهند داد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا