آذربایجاناجتماعی

رد پای «علیرضا بیگی» در پرونده مافیای خودرو

درحالی نام علیرضا بیگی در پرونده تخلف خودرویی دو نماینده بازداشت شده مجلس مطرح شده که شاید یکی از مشخص ترین عملکردهای این نماینده تبریز، گیر دادن به عملکرد سایر نمایندگان و حتی اعضای شورای شهر بود!

هفته گذشته انتشار خبر بازداشت دو نماینده ابهر و زنجان در مجلس ایران، به اتهام نقش آنان در یک پرونده تخلف خودرویی، تعجب افکار عمومی و حساسیت محافل مطبوعاتی را برانگیخت.

چندی پس از بازداشت دو نماینده یاد شده، زمزمه هایی شنیده شد مبنی بر اینکه نام نماینده سومی هم در میان است اما به دلایلی، نام وی منتشر نشده و به همراه دو نماینده یاد شده، بازداشت نشده است.

شایعات در این خصوص درحال افزایش بود که خبرنگار ایسنا در یک مصاحبه جالب با احمد علیرضا بیگی، نماینده تبریز ضمن روشنگری در خصوص نام سوم پرونده یاد شده، توجیهات این نماینده مجلس را نیز منتشر کرد.

خبرنگار ایسنا چنین نوشته است: علیرضا بیگی در پاسخ به این پرسش که طبق توضیحات سخنگوی هیات نظارت در پرونده مربوط به بازداشت، نام سه نماینده مطرح بوده و در فضای مجازی نام شما به عنوان نفر سوم برده شده است، گفت: چنین چیزی درست نیست. بنده در این قضیه به هیات نظارت، دادگاه و بازرسی نرفتم.

البته بیگی با بیان اینکه «من به هیات نظارت، دادگاه و بازرسی نرفتم» اشاره نمی کند که آیا از سوی نهادهای یاد شده احضار شده – نرفته یا اصلا نامی از وی برده نشده است!

با اینحال؛ این نماینده «ولایی» در مجلس ارتباط خود با متهم پرونده تخلف خودرویی را تائید و در توضیح آن به ایسنا گفته است: «اولین مراجعه فردی که به عنوان اخلال گر در نظام توزیع خودرو مطرح است»، به بنده بوده، او قراردادش را نشان داد که قراردادش مشابه با ۱۰ نفر دیگر بود. بخش عمده‌ای از خودروها را تحویل گرفته بود و حدود ۵۰۰ یا ۶۰۰ خودرو مانده بود که با سایپا اختلاف پیدا کرده بود. در نهایت چون بنده ارتباطی با سایپا نداشتم موضوع را به کمیسیون صنایع جهت رسیدگی ارجاع دادم تا اگر حقی متوجه این فرد است کمک شود وگرنه خودروهایش را به او بدهند. این فرآیند طی شد که آن هم در جهت اجرای قرارداد بود. البته که باید مقام قضایی رسیدگی‌های لازم را داشته باشد و در صورت ابهام روشنگری کند.

گفتنی است گرچه بیگی در این مصاحبه، مشخص نمی کند که چرا فرد یاد شده اول به نزد او مراجعه کرده اما بر اساس اخبار مطرح شده در فضای مجازی، سابقه آشنایی آنان به دوران فرماندهی انتظامی احمد علیرضا بیگی در استان فارس باز می گردد.

درحالیکه بیگی در اغلب بازداشت نمایندگان مجلس، مواضع تندی اتخاذ می کرد، اما اینبار در ماجرای پرونده مافیای خودرو، علیرضا بیگی نظر دیگری داشته و از قول رئیس قوه قضاییه می گوید: طبق صحبت‌های رئیس مجلس، رئیس قوه قضائیه با بازداشت نمایندگان موافق نبودند!

خاطر نشان می شود که اخیرا فریدون احمدی و محمد عزیزی دو نماینده مجلس و عضو کمیسیون صنایع و معادن به دلیل پرونده مرتبط با شرکت سایپا بازداشت شده بودند که روز گذشته هر کدام با قرار وثیقه ۱۰ میلیارد تومانی آزاد شدند.

حال این سئوال مطرح می شود، آقای علیرضا بیگی که همواره با جنجال و هیاهو در برابر نمایندگان که متهم به اخلال در امور اقتصادی بوده اند معروف بوده و با سخنان تند و تیز و البته گاها بی پایه و اساس، همواره چهره های مختلف را مورد عتاب قرار داده، چرا در خصوص این پرونده شفاف سازی نمی کند و نمی گوید ارتباط وی با پرونده مافیای خودرویی که برای آزادی متهمانش ۱۰ میلیارد تومان وثیقه صادر شده است، چه نسبتی داشته است!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا