آذربایجانجهانسیاست

رزمایش‌های چند جانبه «دریایی» با شرکت آذربایجان، ترکیه و پاکستان برگزار می‌شود

ترکیه در حال آماده شدن برای برگزاری دو رزمایش بزرگ نظامی در آبهای سرزمینی خود با مشارکت متحدانش در واکنش به خرید تسلیحات توسط یونان است.

امضای قراردادهای همکاری نظامی دوجانبه از سوی یونان با فرانسه و آمریکا و خرید جنگنده های اف-۳۵ تنش ها را در دریای اژه و مدیترانه افزایش داده است.

ترکیه در حال آماده شدن برای برگزاری دو رزمایش بزرگ نظامی در آبهای سرزمینی خود با مشارکت متحدانش در واکنش به خرید تسلیحات توسط یونان است. انتظار می رود آذربایجان نیز در این رزمایش ها شرکت کند.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از روزنامه «ترکیه»، مانورهای نظامی نصرت -۲۰۲۱ در ۱۸ اکتبر در دریای اژه شمالی برگزار می شود. رزمایش های دریایی مدیترانه شرقی-۲۰۲۱ نیز برای ۱ نوامبر در شرق مدیترانه برنامه ریزی شده است.

مانورهای نظامی نصرت -۲۰۲۱ در مناطق چاناککاله و خلیج ساروس برگزار می شود. به همراه آذربایجان، پاکستان، قطر، لیبی و بنگلادش، عناصر دریایی اوکراین، بلژیک و ناتو نیز در این رزمایش ها شرکت خواهند کرد.

نیروهای ویژه آذربایجان و پاکستان در دیگر رزمایش های نظامی شرکت خواهند کرد. ایالات متحده نیز هواپیمای شناسایی پی-۸ پوسایدن خود را به تمرینات اعزام می کند.

لازم به ذکر است که در ماه های اخیر نیروهای مسلح آذربایجان و ترکیه رزمایش های مشترکی را انجام داده اند. همچنین رزمایش “سه برادر -۲۰۲۱” با حضور نیروهای ویژه آذربایجان، ترکیه و پاکستان برگزار شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا