ایرانخاورمیانه

رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی: احتمال مشارکت یک کشور دیگر در حمله به کشتی ایران

رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی روز پنجشنبه ۱۹ فروردین از احتمال مشارکت یک کشور دیگر بجز اسراییل در حمله به کشتی ایرانی ساویز در دریای سرخ خبر داد.

وب‌سایت نورنیوز، رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی ایران روز پنجشنبه ۱۹ فروردین از احتمال مشارکت یک کشور دیگر بجز اسراییل در حمله به کشتی ایرانی ساویز در دریای سرخ خبر داد.

یکی از کارکنان این کشتی به نورنیوز گفته است: «روز قبل از حادثه یک بالگرد ناشناس حدود ۱۰ دقیقه به گشت‌زنی در اطراف کشتی پرداخت. روز حادثه نیز حدود ۴ ساعت بعد از حمله، از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح دو شناور تندرو ناشناس در نزدیکی کشتی گشت‌زنی کردند.»

این رسانه امنیتی ایران در ادامه تاکید کرده است: «در صورت نقش داشتن بالگرد ناشناس در پشتیبانی از حمله به کشتی ایرانی ساویز، احتمال دست داشتن یک کشور دیگر در این رخداد وجود دارد.»

نیویورک‌تایمز در گزارشی که روز سه‌شنبه ۱۷ فروردین منتشر کرده نوشت اسرائیل پیش از حمله به کشتی سپاه پاسداران در دریای سرخ به آمریکا اطلاع داده بود.

همچنین بخوانید: نیویورک‌تایمز: اسرائیل پیش از حمله به کشتی سپاه به آمریکا اطلاع داده بود

روز حادثه، روزنامه اسرائیلی هاآرتص تاکید کرد که کشتی ساویز، یک شناور شناسایی اطلاعاتی است. شبکه الحدث نیز به نقل از منابع خود نوشت که کشتی ساویز متعلق به سپاه پاسداران ایران است و به کار جمع‌آوری اطلاعات مشغول بوده و در نزدیکی سواحل اریتره به آن حمله شده است.

همچنین بخوانید: کشتی سپاه پاسداران در دریای سرخ مورد حمله قرار گرفت 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا