جهانسیاست

وزیر دفاع بریتانیا: باید آماده مقابله با “ارتش خصوصی” پوتین باشیم

وزیر دفاع بریتانیا تاکید کرد که این کشور باید با "گروه های مزدور" روسیه مقابله کند، زیرا تصاویر اطلاعاتی نشان می دهد ولادیمیر پوتین در حال تهیه تانک و هواپیما به "ارتش خصوصی" خود است.

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا به دیلی تلگراف گفت، نیروهای مزدور گروه «واگنر» روسیه که توسط شخصی معروف به “سرآشپز پوتین” اداره می شود، نشان داد “چگونه جنگ مدرن به سرعت در حال تغییر است”.

اظهارات وزیر دفاع بریتانیا در حالی است که عکسهایی که اخیراً از اطلاعات طبقه بندی خارج شده، نشان می دهد که گروه واگنر از تجهیزات نظامی منظم ارتش روسیه در لیبی استفاده می کند و این حاکی از آن است که آنها در واقع یک قسمت غیر قابل انکار “ارتش کرملین” هستند.

کارشناسان امنیتی معتقدند که گروه واگنر با پشتیبانی از رژیم های ضعیف یا نامشروع و اغلب با پشتیبانی مستقیم ارتش روسیه، برای انعطاف پذیری قدرت نظامی مسکو مورد استفاده قرار می گیرد.

این گروه به ویژه در سوریه، لیبی و سراسر صحرای آفریقا فعال است، جایی که کمک های مسلحانه واگنر با دسترسی به ذخایر انرژی و طلا و سایر فلزات گرانبها پرداخت می شود.

بن والاس گفت: “این ساز و برگها که اکنون بسیار آشکار از سوی نظامیان آموزش دیده و با منابع مالی خوب پشتیبانی میشوند، قضیه پیچیده ای برای نیروهای مسلح غرب است.”

او افزود: “بریتانیا و سایر متحدان باید آماده باشند تا گروه های مزدور را به چالش بکشند و مقاومت خود در برابر تأثیرات مخرب آنها راارتقا بخشند.”

وزیر دفاع بریتانیا تاکید کرد: “فضایی که آنها در آن فعالیت می کنند باید به چالش کشیده شود، در غیر این صورت نیروهای مسلح خصوصی، که تحت قوانین بین المللی حاکم بر ارتش‌ها نیستند، به نیابت از یک کشور، اقدامات غیر قابل مجازات انجام خواهند داد.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا