جهان

رهبر تایوان: چین باید بپذیرد که ما یک کشور مستقل شده ایم

مقامهای چینی می گویند این مردم «چین و تایوان» هستند که درباره آینده تایوان تصمیم می گیرند. اما خانم «تسای» هشدار داد که ۲۳ میلیون مردم تایوان باید برای سرنوشت و آینده خود تصمیم گیری کنند.

خانم «تسای اینگ ون» رهبر تایوان می گوید که چین باید نهایتا با این واقعیت که تایوان یک کشور مستقل است مواجه شود موضوعی که همواره چین با آن مخالفت کرده است.

 

 

به گزارش «فرانس24» خانم تسای در این مصاحبه گفت: تایوان به عنوان یک دموکراسی موفق و با اقتصادی قوی باید مورد احترام قرار گیرد.

 

تسای که روز شنبه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ تایوان به پیروزی رسید و تا چهار سال دیگر عهده دار ریاست حکومت این جزیره است در این مصاحبه هشدار داد که هر اقدام نظامی و حمله می تواند برای چین هزینه های زیادی داشته باشد.

 

وی پس از این پیروزی انتخاباتی گفت که چین باید بپذیرد که تایوان پیشتر یک کشور مستقل است و این جزیره دموکراتیک باید مورد احترام پکن قرار گیرد ما نیازی به اینکه اعلام استقلال کنیم نداریم ما پیشتر یک کشور مستقل شده ایم.

 

روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ تصریح کرده است چنین اظهاراتی می تواند باعث خشم بسیار زیاد چین شود که همواره تایوان را بخشی از خاک خود دانسته است.

 

در انتخابات روز یازدهم ژانویه، رهبر تایوان توانست ۸ میلیون و ۱۷۰ هزار رای معادل بیش از ۵۷ درصد از آرای مردم را بدست آورد.

 

در چین اما «ما شیایو گوانگ» سخنگوی اداره امور تایوان در دولت چین گفت که این کشور با هر فعالیت استقلال طلبانه ای بشدت برخورد خواهد کرد و اجازه نمی دهد اصل یک چین نادیده گرفته شود.

 

او گفت این مردم چین و تایوان هستند که درباره اینده این جزیره تصمیم می گیرند تسای اما می گوید که ۲۳ میلیون مردم تایوان باید برای سرنوشت و آینده خود تصمیم گیری کنند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا