ایرانجهان

رهبر جمهوری‌خواهان سنا: درباره توافق هسته‌ای با ایران باید جلسه استماع در سنا برگزار شود

رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنا،‌ ضمن ابراز نگرانی از برنامه دولت بایدن برای احیای برجام خواستار برگزاری جلسه استماع اکثریت نمایندگان سنا درباره توافق با ایران شد.

میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری‌خواهان سنا، سیاست‌های دولت بایدن درباره ایران را سبب نگرانی هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات خواند و گفت که درباره توافق هسته‌ای با ایران باید جلسه استماع اکثریت در سنا برگزار شود.

رهبر اقلیت جمهوری‌خواه سنا،‌ ضمن ابراز نگرانی از برنامه دولت بایدن برای احیای برجام خواستار برگزاری جلسه استماع اکثریت نمایندگان سنا درباره توافق با ایران شد.

میچ مک‌کانل گفت: ماهیت رویکرد دولت بایدن در قبال تهران تاکنون نه تنها جمهوری‌خواهان، بلکه اعضای هر دو حزب را نگران کرده است.

در همین حال، سخنگوی کاخ سفید گفت که آمریکا و روسیه در مذاکرات وین هدف مشترکی دارند و در این مورد، ما و روسیه با هم در حال پیشرفت هستیم و کسی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای دفاع نمی‌کند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید، با اشاره به درخواست روسیه برای دریافت تضمین از آمریکا پیش از توافق احیای برجام، گفت: فکر نمی‌کنم کسی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای دفاع کند، احتمالا به جز رییس‌جمهور سابق ما که آمریکا را از برجام خارج کرد.

روسیه از آمریکا خواسته تا تضمین کند که در صورت احیای برجام، تحریم‌های اخیر و مرتبط با حمله به اوکراین تاثیری بر روابط تجاری روسیه با ایران نداشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در پاسخ به اینکه آیا آمریکا برای رسیدن به توافق هسته‌ای با ایران به روسیه چنین تضمین کتبی خواهد داد، گفت: در این مورد، ما و روسیه با هم در حال پیشرفت هستیم. روسیه یکی از اعضای گروه ۱+۵ است و به نظرم کسی اعتقادی ندارد که دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای به نفع اوست.

سخنگوی کاخ سفید افزود همانطور که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، روز یکشنبه گفت، از نظر آمریکا تحریم‌های اخیر علیه روسیه ربطی به این هدف مشترک ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا