ایرانسلامتی و زندگی

روحانی دوباره از «بخش خصوصی» خواست تا واکسن کرونا وارد کند

رییس جمهور ایران امروز پنجشنبه ۲۶ فروردین در «نشست کمیته‌های تخصصی مقابله با کرونا» برای بار چندم از «بخش خصوصی» خواست تا واکسن کرونا وارد کند.

حسن روحانی، رییس جمهور ایران امروز پنجشنبه ۲۶ فروردین در «نشست کمیته‌های تخصصی مقابله با کرونا» برای بار چندم از «بخش خصوصی» خواست تا واکسن کرونا وارد کند.

جمهوری اسلامی ایران نخستین کشوری است که از بخش خصوصی می‌خواهد تا واکسن کرونا وارد کند.

در همه کشورها، برای جلوگیری از انحصارگرایی خرید و توزیع واکسن کرونا بر عهده دولت است.

حسن روحانی گفت: «قاعدتا تا پیش از تابستان واکسن ایرانی به دست ما نخواهد رسید و لذا تامین واکسن با مساعدت بخش خصوصی در دستور کار دولت و در اولویت نخست قرار گرفته است.»

رییس جمهور ایران همچنین در حالی از «ورود اولین محموله واکسن خریداری شده از سبد کواکس (۷۰۰ هزار دز) به کشور» خبر داده که مصطفی قانعی، دبیر کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در تاریخ ۶ بهمن ۱۳۹۹ به خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) گفته بود: «تنها کشوری بودیم که اعلام کردیم همه سبد واکسن متعلق به این مجموعه را نمی خواهیم و انتخاب بسیار خوبی در این زمینه انجام گرفته است.»

همچنین بخوانید: حریرچی: مردم به مرگ با کرونا ادامه دهند «۴۰ روز دیگر واکسن ایرانی در اختیارشان قرار خواهد گرفت»

وی دلیل آن را «فرمایش مقام معظم رهبری» مبنی بر ممنوع شدن «موضوع خرید واکسن کرونا از فایزر» اعلام کرده بود.

دبیرکل خانه پرستار ایران نیز روز دوشنبه ۲۳ فروردین با اشاره به مرگ ۷ نفر پرستار در کمتر از یک ماه گذشته در سطح کشور اعلام کرده بود: «ما شخص وزیر بهداشت را عامل مرگ این پرستاران می دانیم.»

همچنین بخوانید: دبیرکل خانه پرستار: وزیر بهداشت عامل مرگ پرستاران است؛  آمار شفاف واکسیناسیون را ارائه دهید

محمدرضا شریفی مقدم ضمن خواستار شدن ارائه آمار واکسیناسیون گفته بود اگر «مسئولان بهداشتی کشور، ریگی در کفششان نبود، آمار شفافی از واکسیناسیون کرونا در ایران ارائه می دادند.»

بنابر اعلام وزارت بهداشت ایران در شبانه روز گذشته بیش از ۲۵ هزار مورد جدید کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و ۳۲۱ تن نیز به دلیل این بیماری جان باختند.

بر اساس این گزارش از دیروز تا امروز (۲۶ فروردین) ۲۵ هزار و ۷۸ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی و ۳۳۷۳ نفر از آن‌ها بستری شدند.

طبق این گزارش، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور نیز به دو میلیون و ۱۶۸ هزار و ۸۷۲ نفر و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۵ هزار و ۶۸۰ نفر رسید.

تا کنون یک میلیون و ۷۴۹ هزار و  ۴۱ نفر از بیماران بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

از سوی دیگر، ۴۶۰۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند. تاکنون نیز ۱۴ میلیون و ۵۹ هزار و ۲۶۰ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا