جهاندانش و فن آوریسیاست

لابی‌های ارمنی و یونان ایلان ماسک را تحت فشار قرار می‌دهند تا مانع پرتاب ماهواره ترکیه شوند

«شورای رهبری یونان و آمریکا» و «کمیته ملی ارامنه آمریکا» در ایالات متحده برای جلوگیری از پرتاب ماهواره تورکسات ۵بی ترکیه، به ایلان ماسک فشار وارد می‌کنند.

«شورای رهبری یونان و آمریکا» و «کمیته ملی ارامنه آمریکا» در ایالات متحده برای جلوگیری از پرتاب ماهواره تورکسات ۵بی ترکیه، شرکت اسپیس‌ایکس متعلق به ایلان ماسک را تحت فشار قرار داده اند.

بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از رسانه های ترکیه گزارش می دهد که لابی های یونان و ارمنستان در ایالات متحده با این کار در پی انتقام از حمایت آنکارا از آذربایجان در جنگ دوم قره باغ هستند.

گروه های لابی یونان و ارمنستان در نامه ای به اداره هوافضای فدرال ایالات متحده مدعی شدند که این ماهواره “برای فعالیت های خطرناک نظامی مورد استفاده قرار خواهد گرفت” و آنها خواستار جلوگیری از پرتاب ماهواره شدند.

اسپیس‌ایکس قبلا ماهواره تورکسات ۵ای(آ) ترکیه را به مدار پرتاب کرده است. لابی ارمنستان سعی در جلوگیری از پرتاب آن نیز داشت.

لابی «کمیته ملی ارامنه آمریکا» برای جلوگیری از پرتاب ماهواره به مدار نامه ای به ایلان ماسک فرستاده و با بهانه قرار دادن حمایتترکیه از آذربایجان در قره باغ، خواستار لغو توافق نامه شده است.

ارامنه همچنین هزاران نامه مشابه به ایمیل این شرکت ارسال کرده اند. اما فشار بی فایده بوده و شرکت ایلان ماسک یک ماهواره ترکیه را به مدار فرستاد.

اکنون، لابی ارمنی با برقراری اتحاد با لابی یونانی نامه ای را به اداره هوافضای فدرال فرستاده و تلاش می‌کند مانع پرتاب ماهواره تورکسات ۵بی ترکیه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا