ایران

رویترز: نفتکش آدریان دریا تغییر مسیر داد

یک رسانه انگلیسی گزارش داد نفتکش آدریان دریا که برخی منابع از حرکت آن به سمت بندر مرسین ترکیه خبر داده بودند، ساعتی پیش مسیر خود را تغییر داده است.

خبرگزاری انگلیسی رویترز بعد از ظهر پنج‌شنبه با استناد به اطلاعات مؤسسه «رفینیتیو» که از مؤسسات وابسته به این خبرگزاری است اعلام کرد نفتکش «آدریان دریا» که گفته می‌شد در حال حرکت به سمت بندر مرسین ترکیه بوده، مسیر خود را به طرف مقصدی نامعلوم تغییر داده است.

اطلاعات و نقشه‌های آنلاین پایگاه دریانوردی مرین ترافیک (marinetraffic.com) نیز حاکی از این است که نفتکش آدریان دریا (گریس-1) اکنون مسیری متفاوت از مسیر بندر مرسین را در پیش گرفته و در حال دور شدن از این بندر جنوبی ترکیه است.

نفتکش آدریان دریا (گریس-1) حدود دو ماه قبل به علت «نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه» توسط شناورهای نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد.

دادگاه عالی جبل‌الطارق ابتدا در روز جمعه 14 تیر حکم توقیف این نفتکش حامل نفت ایران را به‌ مدت 14 روز تمدید کرد و پس از پایان این دوره بار دیگر حکم به تمدید 30 روزه توقیف نفتکش گریس‌‌ــ‌1 داد.

سرانجام پنجشنبه بیست و چهارم مرداد، دادگاه عالی جبل‌الطارق حکم آزادی آن را صادر کرد و بامداد روز دوشنبه 28 مردادماه این نفتکش به سمت مقصد خود به راه افتاد.

روز دوشنبه(چهارم شهریور) علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران در نشست خبری با خبرنگاران درباره سرنوشت نفت کشتی ایرانی آدربان دریا (گریس 1) و مقصد نهایی آن گفت: ایران آدریان دریا را همراه با محموله باری آن فروخته است، مقصد این کشتی را صاحب خریدار نفت مشخص می‌کند؛ با ما هم چک نمی کند و همان خریدار هم تصمیم می گیرد نفت را به کجا و چطور منتقل کند.

او با اشاره به این که ایران نفت را فروخته است و خریدار مقصد نهایی را تعیین خواهد کرد اعا کرد، مطمئن هستیم صاحب این کشتی آن را به جایی که باید برساند می رساند و ما از مقصد نهایی آن اطلاعی نداریم و کسی که نفت را خریده کشتی به صاحب آن تحویل می شود. ولی اول باید محموله آن تعیین تکلیف شود که قطعا برنامه ای برای آن خواهند داشت!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا