ایرانجهان

زمان از سرگیری پروازهای ایران و ترکیه اعلام شد

جلال ابراهیمی رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه از دو زمان احتمالی برای از سرگیری پروازهای مشترک میان ایران و ترکیه خبر داد.

جلال ابراهیمی رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه با اشاره به اهمیت «بخش توریسم و گردشگری ترکیه» اظهار داشت: «در هفته‌های گذشته، تعداد زیادی از کشورها بار دیگر گردشگران خود را به ترکیه فرستاده‌اند و دولت ترکیه در فضایی پنج هزار متری در فرودگاه استانبول، آزمایشگاه تست کرونا را فراهم کرده است.»

به گفته وی «در هفته‌های اخیر تنها در یک روز، مسافران خارجی وارد شده به شهری مانند آنتالیا از ۱۰ هزار نفر گذشته است.»

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از ایسنا، آقای ابراهیمی با اشاره به لغو زمان ابتدایی اعلام شده برای گشایش دوباره پروازهای مشترک، اعلام کرد: «در روزهای اخیر یکی از مقامات ترک اعلام کرده که احتمالا شرایط برقراری مجدد پروازهای ایران – ترکیه در ۲۵ مرداد فراهم خواهد شد و ترکیش ایرویز و ایرلاین‌های ایرانی تردد خود را از سر می‌گیرند.»

این مقام ایرانی همچنین گفته که «البته این موضوع بسته به میزان شیوع کرونا دارد و در صورتی که اوضاع تا آن زمان بهبود نیابد، احتمالا پروازهای مشترک از ۱۱ شهریور کلید خواهد خورد.»

با شیوع مجدد کرونا در ایران دولت ترکیه ماه گذشته مجوز پروازهای تهران-استانبول را تا اطلاع ثانوی لغو و مرز هوایی ایران و ترکیه را مجددا بسته اعلام کرد.

پروازهای تهران به مقصد استانبول از ۲۳ تیرماه برقرار شده بود. دولت ترکیه از هفته اول اسفندماه سال گذشته، پس از شیوع کرونا در ایران اقدام به لغو پروازهایی که از ایران به مقصد ترکیه برقرار می‌شدند کرده و مرز هوایی خود را یک طرفه کرد.

در روزهای اخیر سخنگوی گمرک ایران گفت: «ترکیه روزانه فقط حدود ۱۵۰ دستگاه کامیون را از مرز بازرگان پذیرش می‌کند و سایر مرزهای ایران و ترکیه هم امکان تردد کامیون نیست.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا