آذربایجانایران

زندان اوین؛ ضعف جسمانی «محمود اجاقلو» بر اثر اعتصاب غذا و ‌بلاتکلیفی «علی رضایی هاوستانلی»

«محمود اجاقلو» فعال آذربایجانی محبوس در زندان اوین بر اثر اعتصاب غذا دچار ضعف جسمانی شده و «علی رضایی هاوستانلی» دیگر فعال آذربایجانی بیش از ۶ ماه است بصورت بلاتکلیف در زندان اوین نگهداری می شود

 محمد اوجاقلو فعال ملی مدنی آذربایجانی که در بند ۲۰۹ زندان اوین بسر می برد، بر اثر اعتصاب غذا دچار ضعف شدید جسمانی شده است. گفته میشود آقای اجاقلو به هنگام حضور در بند ۲۰۹ زندان اوین طی ۱۵ روز تحت بازجویی وزارت اطلاعات بوده است، که در جریان آن روزها دست به اعتصاب غذا زده است.

با انتقال وی به سالن  چهار  بند ۴ زندان اوین وی به اعتصاب غذای خود پایان داده است.

محمود اجاقلو  در تاریخ ۲۱ آذر ۱۴۰۱  در محل کار خود در تهران توسط نیروهای امنیتی ایران بازداشت شده است. اتهامات انتسابی به وی «تبلیغ علیه نظام» و «اجماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی» می باشد.

در طی دوران بازداشت، آقای اجاقلو دسترسی به وکیل نداشته و از ملاقات با خانواده خود محروم بوده است، همچنین مقامات قضایی مانع آزادی وی در قبال وثیقه شده اند.

علی رضا هاوستانلی دیگر فعال حقوق بشر آذربایجانی و مدرس یوگا نیز بیش از ۶ ماه است در بند ۲۰۹زندان اوین بصورت بلاتکلیف نگهداری می شود. از اتهامات وارده به این فعال آذربایجانی اطلاعی در دسترس نمی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا