ایرانخاورمیانه

سازمان امنیت اسرائیل از دستگیری دو فلسطینی به جرم همکاری با نیروی قدس سپاه خبر داد

سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل از به دام انداختن دو فلسطینی که با سپاه پاسداران برای فعالیت تروریستی در تماس بودند، خبر داد. شاباک گفت یوسف منصور و مرسل منصور با دو عضو نیروی قدس گفتگو می‌کردند تا اسلحه قاچاق کنند و از نیروهای اسرائیل جاسوسی کنند.

شاباک در بیانیه‌ای نام این دو عضو نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را محمد رادوان، معروف به محمد بشیر و هدا محانه اعلام کرد و تصاویری جداگانه از آنان منتشر کرد که در یکی از آنها رادوان در کنار حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، دیده می‌شود.

گفته می‌شود این دو در شاخه فلسطینی سپاه به سرکردگی سعید ایزدی فعال هستند و مسوولیت همکاری با گروههای تروریستی فلسطینی در کرانه باختری را به عهده دارد.

بر اساس گزارشی از روزنامه جروزالم پست، دو فلسطینی دستگیر شده در شبکه‌های اجتماعی با ماموران سپاه، که خود را عضو حزب‌الله لبنان معرفی کرده بودند، در ارتباط بوده و بر سر قاچاق اسلحه و تجهیزات نظامی به کرانه باختری برای انجام احتمالی عملیات تروریستی علیه هدف‌های اسرائیلی، توافق کرده بودند.

یوسف منصور پذیرفته بود اطلاعات محرمانه‌ای درباره فعالیت نظامی اسرائیل در سراسر کشور گردآوری و افراد دیگری را برای اقدام‌های مشابه جذب کند. وی همچنین مبالغی برای انجام این عملیات دریافت کرده بود، که از طریق مرسل منصور به دست او رسید.

شاباک در بیانیه‌اش گفت کیفرخواستی علیه این دو تنظیم شده که در آن ارتکاب «جرائم سنگین امنیتی» ذکر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا