جهانسلامتی و زندگی

سازمان بهداشت جهانی: وارد مرحله خطرناکی شده‌ایم، در ابتلاهای روزانه کووید-۱۹ به رکورد بالایی رسیدیم

اگر چه شیوع کووید-۱۹ در بسیاری از مناطق کند شده است ولی این بیماری همه‌گیر همچنان با شیوه‌ای خشن در حال ضربه زدن به جهان است. 

براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت، از زمان آغاز شیوع نوع جدید كروناویروس بیشترین تعداد موارد روزانه گزارش شده است: ۱۵۰ هزار نفر در یک روز به این ویروس آلوده شده اند.

این سازمان در بیانیه ای اعلام كرد كه جهان وارد مرحله “خطرناكی” شده است چرا که بسیاری از كشورها به تدریج محدودیت هایی را كه علیه کووید-۱۹ اعمال کرده بودند، لغو می‌کنند.

تدروس ادهانوم، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: “می دانم که مردم از ماندن در خانه خسته شده اند، اما کرونا ویروس هنوز به سرعت در حال گسترش است و این ویروس هنوز مرگ آور است، بنابراین همه باید از قوانین فاصله‌گذاری فیزیکی پیروی کنند.”

آقای ادهانوم تصریح کرد که اگرچه این بیماری همه گیر بیشتر در قاره آمریکا رخ داده است، اما تعداد موارد جدید در آسیای جنوبی و خاورمیانه افزایش قابل توجهی داشته است.

ادهانوم پیشتر نیز اظهار کرده بود، همه ما از پی آمدهای عمیق اجتماعی و اقتصادی این ویروس مطلعیم. اما بهترین راه برای خاتمه دادن به محدودیت‌ها و کاهش تأثیرات اقتصادی آن، شکست دادن این ویروس است.

مقام‌های سازمان جهانی بهداشت می‌گویند که کرونا حتی مبارزه با سایر بیماری‌های عفونی همچون فلج اطفال را تحت تأثیر قرار داده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا