اجتماعی

اعتراضات مردمی در لبنان شب گذشته با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد

صدها تن از مردم لبنان عصر جمعه در اعتراض به سیاست های بانکی دولت این کشور مقابل بانک مرکزی لبنان در منطقه «حمراء» تجمع کردند که این تجمعات با دخالت نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد.

در پی اعتراضات شب گذشته به سیاست های بانکی دولت لبنان در مقابل بانک مرکزی این کشور، درگیری هایی میان نیروهای امنیتی و معترضان شکل گرفت.

 

 

در پی این تنش ها، نیروهای ارتش لبنان در خیابان «الحمراء» برای حفاظت از بانک ها مستقر شدند.

این تظاهرات هم چنین به سمت منزل «فواد السنیوره» نخست وزیر سابق لبنان در خیابان «بلس» و پارلمان لبنان در میدان «النجمة» بیروت کشیده شد.

در پی عدم توانایی دولت لبنان برای انتخاب نخست وزیر و تشکیل کابینه و همچنین اتخاذ سیاست های بانکی برای «محدودیت برداشت دلار» تظاهرات لبنان وارد چهارمین ماه خود می شود.

صبح جمعه نیز معترضان در مقابل یکی از شعبه های بانک دولتی لبنان در بعلبک تظاهرات کردند.

معترضان همچنین تعدادی از خیابان های منتهی به پایتخت را بستند تا حمل و نقل در بیروت با اختلال روبرو شود.

«حسان دیاب»، که مامور تشکیل دولت در لبنان شده است طی 4 هفته گذشته در معرفی شخصیتهای سیاسی برای تشکیل کابینه با مخالفت معترضان رو به رو شده است.

در این شرایط سازمان ملل متحد دیروز جمعه خواستار توقف خشونت ضد معترضان در لبنان شد و آن را امری غیر قابل قبول خواند.

«یان کوبیچ» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در لبنان با انتشار توئیتی گفت:خشونت بیش از حد ضد معترضان غیر قابل قبول است و باید برای توقف این خشونت ها تصمیماتی اتخاذ شود.

گفتنی است که لبنان از 17 اکتبر 2019 شاهد اعتراضاتی بی سابقه ای علیه فساد و اوضاع نابسامان اقتصادی بوده که منجر به استعفای سعد حریری شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا