ایرانسلامتی و زندگیسیاست

سخنگوی وزارت بهداشت: واکسیناسیون عمومی «احتمالاً در پاییز انجام شود»

سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت بعدازظهر روز چهارشنبه ۱ اردیبهشت اعلام کرد که واکسیناسیون عمومی «احتمالاً در پاییز انجام شود».

علی‌رغم تشدید شیوع ویروس کرونا در ایران سیماسادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت بعدازظهر روز چهارشنبه ۱ اردیبهشت اعلام کرد که واکسیناسیون عمومی «احتمالاً در پاییز انجام شود».

این در حالیست که بیشتر کشورهای منطقه تا کنون میلیون‌ها نفر از شهروندان خود را طی برنامه واکسیناسیون عمومی کرونا واکسینه کرده‌اند و احتمالاً خیلی قبل تر از تاریخی که ایران برای واکسیناسیون عمومی اعلام کرده، برنامه خود را به پایان می‌رسانند.

از سوی دیگر، محسن علیزاده، عضو مجلس ایران روز چهارشنبه با اعلام این که بخش خصوصی از طریق واسطه‌ها واکسن وارد کشور می‌کند، از فروش واکسن فایزر آمریکایی به قیمت ۱۰ میلیون تومان در بازار تهران خبر داد.

فروش واکسن فایزر آمریکایی در بازار تهران در حالیست که شرکت داروسازی فایزر آمریکا اعلام کرد در دو کشور لهستان و مکزیک مواردی از واکسن‌های تقلبی کرونا تحت نام این شرکت کشف و ضبط شده‌اند.

این گزارش همزمان با آن منتشر می‌شود که در ایران ویدیوهایی از یک محموله واکسن فایزر-بیو‌ان تک دست‌به‌دست می‌شود که احتمال قاچاق آن به این کشور را هم مطرح کرده است.

مینو محرز، عضو ستاد مقابله با کرونا در ایران با انتقاد شدید از واردات واکسن کرونا از طریق بخش خصوصی و فروش آزاد آن در بازار، چهارشنبه 1اردیبهشت به روزنامه «جهان صنعت» گفت: «اگر واکسن پولی در ایران اجرایی شود، در جهان رتبه اول این امر و بی‌کفایتی در جهان را کسب می‌کنیم، زیرا تاکنون هیچ کشوری در دنیا واکسن را به مردم نفروخته است. واکسن در دنیا کم است اما نباید به مردم فروخته شود.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا