آذربایجانویدیو

سربازان آذربایجان یک اردوگاه ارمنی در حوالی آغ‌اوغلان (هادروت) پیدا کردند (ویدیو)

سربازان ارتش آذربایجان یک اردوگاه مخفی متعلق به نیروهای مسلح ارامنه را در روستای تاغلار منطقه خوجاوند کشف کردند.

طبق توافق‌نامه سه جانبه، گروهی از نیروهای مسلح ارمنستان که باید از منطقه خارج می شدند، اما این شرایط را رعایت نکرده و اقدامات تروریستی انجام می دادند، توسط سربازان آذربایجان خنثی شد.

سربازان آذربایجان از پناهگاه کشف شده فیلمبرداری کرده و در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. در این ویدئو، سرباز آذربایجانی دو چادر را که اخیراً ستیزه جویان ارمنی در آن مستقر شده بودند، به دوربین نشان می دهد. اسلحه و مهمات در کف چادر پراکنده شده‌اند.

همچنین، یک بخاری هیزمی، کیسه های خواب و ضایعات مواد غذایی در داخل چادر به چشم می‌خورد.

سرباز آذربایجان می‌گوید: “آنها حتی در اینجا قهوه و اسنیکرز (شکلات) داشتند. مدتهاست که اینجا بوده‌اند. اما اشکالی ندارد، نمی‌توانند از دستمان فرار کنند.”

ایگور کوروتچنکو، کارشناس نظامی روس و سردبیر مجله «دفاع ملی»، در این باره در کانال تلگرامی خود نوشت: “گروه های مسلح غیرقانونی ارمنی كه در جنگل ها پنهان شده و در منطقه هادروت حملاتی ترتیب می‌دهند، باید به عنوان تروریست های بین المللی و با همه عواقب شناخته شوند.”

دیروز یکشنبه ۲۳ آذر، وزارت دفاع و سرویس امنیت کشوری آذربایجان با انتشار بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که پس از انجام اقدامات تروریستی توسط طرف ارمنی در مناطق آزاد شده هادروت، ارتش آذربایجان عملیاتی را برای پاکسازی روستاهای کهنه تاغلار و چایلاق‌قالا از شر تروریست‌ها انجام داد.

در بیانیه مشترک همچنین گفته شده بود که پیش‌تر در حمله ناگهانی این نیروهای ارمنی به سربازان آذربایجان در روستای سور منطقه خوجاوند (در ۲۶ نوامبر سال ۲۰۲۰ آزاد شد)، سه نفر از نیروهای آذربایجانی شهید و دو نفر دیگر زخمی شدند. در تاریخ ۸ دسامبر نیز، هنگام نصب امکانات ارتباطی و تجهیزات مخابراتی در نزدیکی قصبه هادروت، یک نظامی آذربایجانی شهید و یک کارمند شرکت اپراتور آذرسل به شدت زخمی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا