جهانخاورمیانه

سرکرده داعش در ترکیه دستگیر شد

گفته می‌شود این سرکرده داعش که در آدانا دستگیر شده، حملاتی را به مکان‌های استراتژیک، سیاستمداران و دولتمردان این کشور طراحی کرده است.

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس عملیات ضد تروریستی که بر علیه داعش در آدانا انجام گرفت «محمود اوزدن» به اصطلاح امیر ترکیه روز گذشته دوشنبه دهم شهریور دستگیر شد. گفته می‌شود این سرکرده داعش که در آدانا دستگیر شده، حملاتی را به مکان‌های استراتژیک، سیاستمداران و دولتمردان این کشور طراحی کرده است.

خبرگزاری آناتولی به نقل از منابعی در وزارت کشور نوشت، اداره پلیس استانبول به دنبال دریافت اطلاعاتی مبنی بر اقدام گروه تروریستی داعش علیه مسجد ایاصوفیه و همچنین برخی انجمن ها، سازمان ها و افراد تحقیقات خود را آغاز کرده بود.

پیش‌ از این، در تاریخ ۲۸ مرداد «حسین ساغیر» عضو این گروه در هتلی در استانبول همراه با اسلحه «ای‌کی-۴۷» و ۵ خشاب دستگیر شده بود.

بر اساس اطلاعاتی که پلیس ترکیه از حسین ساغیر بدست آورده معلوم شده که دستورات لازم را به این عضو داعش، «محمود اوزدن» به اصطلاح امیر ترکیه و بر اساس دستوراتی که از اعضای ارشد این گروه دریافت می‌کرده، داده است.

در بازرسی انجام شده در خانه «محمود اوزدن» تعداد زیادی از مواد دیجیتالی کشف و ضبط شد. عملیات علیه افرادی که با مظنونین فوق الذکر مرتبط هستند همچنان ادامه دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا