اجتماعیایرانسیاست

نوید افکاری معترض محکوم به ۲ بار اعدام؛ فیلم مورد ادعای قوه‌قضاییه «مربوط به یک ساعت قبل از زمان قتل است»

حسن یونسی، پسر علی یونسی وزیر اسبق اطلاعات خبر داد که فیلم مورد ادعای قوه‌قضاییه در باره نوید افکاری معترض محکوم به ۲ بار اعدام، «مربوط به یک ساعت قبل از زمان قتل است.»

حسن یونسی، پسر علی یونسی وزیر اسبق اطلاعات ایران در دوره ریاست‌جمهوری محمد خاتمی، روز دوشنبه ۱۰ شهریور با انتشار پستی در حساب توییتر خود، خبر داد که فیلم مورد ادعای قوه‌قضاییه در باره نوید افکاری معترض محکوم به ۲ بار اعدام، «مربوط به یک ساعت قبل از زمان قتل است.»

حسن یونسی که خود وکیل پایه یک دادگستری می‌باشد و اکنون وکالت وکالت نوید افکاری را بر عهده گرفته، در توییتر خود نوشت: «هیچ تصویری از لحظه ارتکاب جرم ( قتل مرحوم حسن ترکمان کارمند حراست اداره آبفا) وجود ندارد. فیلم مورد ادعا مربوط به یک ساعت قبل از زمان قتل است.»

آقای یونسی همچنین نوشته که «توضیحات به زودی منتشر خواهد شد.»

نوید افکاری سنگری، از بابت اتهام  تشکیل گروه، قتل یک نیروی امنیتی بنام حسن ترکمان که کارمند حراست اداره آبفا شیراز، شرکت در اعتراضات مرداد ۹۷ و… به ۲ بار اعدام، ۶ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

همچنین،  وحید افکاری به ۵۴ سال و ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق، حبیب افکاری به ۲۷ سال و ۳ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده‌اند.

در روزهای اخیر، نوید و وحید افکاری با انتشار دو فایل صوتی جداگانه از زندان شیراز، از شکنجه شدید خود هنگام بازداشت و اقرارهای اجباری بواسطه این شکنجه‌ها خبر داده و تقاضای کمک کردند.

پس از رسانه‌ای شدن احکام صادره بر علیه این سه برادر، بهیه نامجو مادر آقایان افکاری سنگری نیز با انتشار ویدیویی از شکنجه شدید فرزندان خود در اداره آگاهی شیراز خبر داد و گفت که پسرانم برای اعتراف علیه همدیگر تحت شکنجه شدید قرار گرفتند که طی آن وحید افکاری سه بار اقدام به خودکشی کرده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا