جهانسلامتی و زندگی

به دنبال تحقیقات در مورد کرونا و سیگار، فروش محصولات نیکوتینی در فرانسه محدود شد

پس از اینکه تحقیق در مورد ارتباط بین ماده نیکوتین و کووید-۱۹ در فرانسه تیتر روزنامه‌ها شد، فروش محصولات نیکوتینی با محدودیت‌هایی مواجه شد.

براساس این آیین نامه، تا پایان تاریخ قرنطینه که ۲۲ خرداد می‌باشد داروخانه‌ها اجازه دارند محصولاتی مانند نوار، آدامس و پاستیل مورد استفاده در اعتیاد به نیکوتین را تنها برای استفاده یک ماهه بفروشند.

فروش این محصولات از طریق اینترنت نیز کاملاً به صورت تعلیق در آمد.

دولت فرانسه پس از تحقيقات مرتبط با نيكوتين که در مطبوعات به صورت گسترده منعكس شد، برای جلوگیری از مشكلاتي كه ممكن است بوجود آید، تصميم به محدود كردن این محصولات گرفت.

بیان شده است که محدودیت اعمال شده برای جلوگیری از احتکار این ماده انجام گرفته، همچنین خواسته شده است این ماده برای کسانی که قصد ترک سیگار دارند عرضه شود.

تحقیق یاد شده که در بیمارستان پیتی سلپتریایر پاریس انجام شده بود، نشان داد که نیکوتین موجود در سیگار در مبارزه با ویروس کرونا مؤثر است.

براساس این نتیجه گیری که افراد سیگاری کمتر در معرض خطر ابتلا به کروناویروس قرار دارند، در فرانسه بر روی معالجه با استفاده از نیکوتین علیه کووید-۱۹ تمرکز کردند.

بازتاب گسترده این تحقیق در مطبوعات نیز موجب بحث و گفتگو ‌های زیادی شد.

در حالی که میزان سیگاری‌ها در فرانسه ۳۵ درصد بود، تنها ۵ درصد از ۳۵۰ بیمار کووید-۱۹ که بر روی آنها تحقیق انجام گرفت سیگاری بودند و این موضوع یاداور پژوهش مشابهی بود که پیش از آن در چین انجام گرفته بود.

در حالی که ۲۶ درصد از جمعیت چین سیگاری هستند، فقط ۱۲.۶ درصد از افراد سیگاری در میان هزار بیمار مبتلا به کرونا بود. این تحقیق، همچنین در گزارشی در مجله پزشکی «New Journal of Medicine» منتشر شده بود.

کارشناسان می گویند برای درک تأثیر نیکوتین بر کووید-۱۹ باید تحقیقات بیشتری انجام شود و سیگار کشیدن نه تنها از این بیماری محافظت نمی‌کند، بلکه دلیل اصلی مشکلات سلامتی نیز است.

در فرانسه، یکی از کشورهایی که بیشترین تلفات رت داشته، ۲۲ هزار و ۲۴۵ نفر جان خود را از دست داده و تعداد مبتلایان در زمان نوشتن این خبر ۱۵۹ هزار و ۸۲۸ نفر گزارش شده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا