سیاست

سناتور آمریکایی: اقدامات ایران در عراق ممکن است به یک درگیری گسترده‌تر بیانجامد

«مارکو روبیو»، سناتور جمهوریخواه و عضو کمیته‌های روابط خارجی و اطلاعات مجلس سنا، هشدار داد که اقدامات ایران در عراق ممکن است به یک درگیری گسترده‌تر بیانجامد.

سناتور روبیو در حساب توئیتر خود نوشت، ایران مسئول مستقیم حملات هماهنگ شده به سفارت آمریکا در عراق است و باید تبعات هر گونه اتفاق پیش‌بینی شده‌ای را بپذیرد، ایران مسئول جان هر شخص آمریکایی است که در آنجا خدمت می کند.

 

 

وی ادامه داد: «وضعیت در عراق بسیار پرتنش است و احتمال جدی برای تشدید وضعیت و تبدیل آن به یک درگیری گسترده و خطرناک وجود دارد.»

 

آقای روبیو تاکید کرد: «ایران به بازی بسیار خطرناکی دست زده است.»

 

 

وزارت دفاع آمریکا روز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که امریکا در واکنش به حملات اخیر به نیروهای ائتلاف، ۵ موضع کتائب حزب‌الله در عراق و سوریه را هدف حملات پدافندی قرار داده است.

 

در این بیانیه به نقل از جاناتان هافمن، معاون وزیر دفاع آمریکا، آمده است: «ایالات متحده در واکنش به حملات مکرر گروه کتائب حزب‌الله به پایگاه‌های عراقی محل استقرار نیروهای ائتلاف، پنج موضع کتائب حزب‌الله در عراق و سوریه را هدف حملات دقیق پدافندی قرار داد.»

 

در این بیانیه به حمله اخیر کتائب حزب‌الله به یک پایگاه عراق در نزدیکی کرکوک که به کشته شدن یک شهروند ایالات متحده و زخمی شدن چهار تن از نظامیان آمریکایی منجر شد، اشاره شده است.

 

از مجموع پنج موضع کتائب حزب‌الله که هدف قرار گرفته‌اند سه موضع در عراق و دو موضع نیز در سوریه بوده‌اند.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا