جهانسلامتی و زندگی

سه کانون شیوع طاعون سیاه در چین شناسایی شد

رسانه‌های چین گزارش داده‌اند که سه کانون شیوع طاعون سیاه در منطقه خومختار معولستان داخلی واقع در شمال‌غرب چین شناسایی شده است.

خبرگزاری ایرنا به نقل از گزارش روز پنجشنبه ۱۹ تیر، روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست» خبر میدهد که مقام‌های محلی مغولستان داخلی واقع در شمال‌غرب چین، دستکم سه کانون شیوع بیماری به نام طاعون بوبونیک ( طاعون سیاه ) را شناسایی و سپس آنها را ضدعفونی کرده است.

در ادامه گزارش آمده است که به رغم ضدعفونی شدن این محل ها هنوز خطر همه گیر شدن این بیماری رفع نشده و یکی از دامداران محلی مبتلا به این ویروس تحت درمان قرارگرفته است.

رؤسای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در این منطقه خودمختار در شمال غرب چین به همه گردشگران توصیه اکید کرده اند که از مزارع دوری کنند و ترجیحا در مراتع این منطقه گردشگری کنند.

باکتری که موجب ابتلا به طاعون سیاه شده است ظاهرا پس از ابتلای یک دامدار و پیدا شدن لاشه چهار موش در منطقه ای به نام بایانور در مغولستان داخلی چین در اواسط ماه گذشته میلادی شناسایی شده است.

با وجود برخی از نگرانی ها «شو شیایو یوان» از بیمارستان دانشگاه پکن در مصاحبه ای گفت که این ویروس اصولا در چندین کانون شیوع پیدا می کند و مردم نباید دچار ترس و واهمه شوند.

این ویروس اصولا در حیوانات در مکان های محروم و دورافتاده پیدا می شود و اگر مردم آنجا نروند و خود را از این مکان ها دور نگهدارند خطر همه گیری وجود ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا