جهانسلامتی و زندگی

سومین پزشک از زمان شیوع کووید-۱۹ در روسیه از پنجره بیمارستان سقوط کرد

در شهر نوایا اوسمان، در منطقه وورونژ در غرب روسیه، یک پزشک آمبولانس که گفته می شود با وجود مثبت بودن آزمایش کووید-۱۹ مجبور به کار شده است، با سقوط از پنجره طبقه دوم بیمارستان، به طور جدی زخمی شد.

بدین ترتیب، از زمان شیوع بیماری کرونا در روسیه، تعداد پزشکانی که به طور مشکوک از پنجره بیمارستان سقوط کرده‌اند به سه نفر رسید.

همكاران این دكتر که  الكساندر شولپوف نام دارد، گفته‌اند كه دوستشان كه به علت افتادن از پنجره، در چند قسمت از بدنش دچار شكستگي شده است، در بيمارستان بستری شده است.

بعد از اینکه نتیجه آزمایش الکساندر شولپوف در ۲۲ آوریل مثبت اعلام شده بود، نتایج آخرین کنترل وی نیز منفی اعلام شده بود.

سایر حوادث “مشکوک” پزشکان در بیمارستانها

شولپوف و همكار پزشكی وی الكساندر كسیااكین با انتقاد از این موضوع که به رغم مثبت بودن نتایج آزمایش مجبور به کار می شوند، تصاویر خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌بودند.

البته شولپف سه روز بعد اظهاراتش را پس گرفت و گفت این پیام ویدئویی را در «شرایط احساسی» پس از دریافت نتیجه مثبت آزمایش کرونا ضبط کرده بود.

شولپوف پس از مبتلا شدند به کووید-۱۹، سومین پزشک در روسیه است که به طور مشکوک از پنجره بیمارستان سقوط می کند.

یلنا نپومنیاشچایا، پزشک ارشد یک بیمارستان قدیمی سربازان در شهر کراسنویارک منطقه سیبری، در تاریخ اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت) یک هفته پس از سقوط از پنجره دفتر کارش از طبقه پنجم بیمارستان درگذشت.

رسانه‌های محلی گزارش دادند که خانم نپومیناشچایا، موقعی که با مسئول اداره بهداشت منطقه در مورد تبدیل کردن بخشی از ساختمان بیمارستان به محل بستری بیماران مبتلا به ویروس کرونا گفت‌وگوی تلفنی می‌کرده، از پنجره سقوط کرده است.

طبق این گزارش‌ها او قاطعانه با این طرح مخالفت کرده بود.

پیش از این اعلام شده بود که یک پزشک به نام ناتالیا لبداوا، که در ۲۴ آوریل به خاطر ابتلا به کووید-۱۹ در شهر زویوزدنی در نزدیکی پایتخت مسکو بستری شده بود، «به طور تصادفی» درگذشت. یک کانال تلویزیونی محلی اعلام کرد که لبداوا با افتادن از پنجره بیمارستان درگذشته است.

بر اساس اعلام مقامات وزارت بهداشت فدراسیون روسیه تا دیروز دوشنبه، ۱۵ اردیبهشت در این کشور ۱۴۵ هزار و ۲۶۸ نفر مبتلا و بیش از ۱۵۰۰ نفر جان باخته گزارش شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا