جهانخاورمیانه

سیاست آمریکا در خاورمیانه

مایک پمپئو: به چند شرط از نخست وزیر جدید عراق حمایت می‌کنیم

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا سه شنبه 17 مارس 2020 اعلام کرد عدنان الزُرفی که در مقام نخست وزیر جدید برای تشکیل کابینه عراق مامور شده است به چند شرط از حمایت آمریکا و جامعه بینالمللی برخوردار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری‌ها مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت چنانچه الزرفی از حاکمیت عراق دفاع کند و از فساد دوری کند و همگام با امور دیگری از حقوق بشر حمایت کند، مورد حمایت واشینگتن و جامعه‌بین‌الملی واقع خواهد شد.

از سویی الزرفی با صدور بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری رسمی عراق و در ساعت‌های پایانی روز سه‌شنبه منتشر شده گفت که برای اجرای انتخاباتی سالم، آزاد و شفاف در دورهای حداکثر تا یک سال از زمان تشکیل دولت جدید، تلاش خواهد کرد.

الزُرفی همچنین تاکید کرد که برای محدود کردن بقای اسلحه تنها به دست دولت تلاش می‌کند و می‌کوشد تا به پدیده‌های مسلحانه پایان داده و حاکمیت دولت را در کشورش برقرار کند.

برهم صالح رئیس جمهوری عراق روز سه شنبه عدنان الزرفی، استاندار سابق نجف را مامور کرد تا طی 30 روز دولت جدید عراق را پس از ماه‌ها جمود سیاسی در این کشور تشکیل دهد.

وزیر دفاع رژیم اسد در لیست تحریم آمریکا قرار گرفت

وزارت خزانه‌داری آمریکا، علی عبدالله ایوب، وزیر دفاع رژیم بشار اسد را در لیست تحریم قرار داد.

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: علی عبدالله ایوب وزیر دفاع رژیم بشار اسد را به فهرست تحریم‌های خود علیه افراد مرتبط با او افزوده‌ایم.

این اقدام ایالات متحده آمریکا پس از قتل‌عام رژیم بشار اسد در ادلب و ایجاد فاجعه انسانی توسط عناصر و حامیان وی در سوریه صورت گرفته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا