آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

«شاهین برزگر» فعال مدنی آزربایجانی از اتهام «اخلال در نظم عمومی» تبرئه شد

شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری تبریز در ابلاغیه‌ای اعلام کرد که «شاهین برزگر»، فعال مدنی آزربایجانی از بابت اتهام «اخلال در نظم عمومی» تبرئه شد.

شاهین برزگر فعال مدنی تُرک روز سه‌شنبه ۲۰ خرداد برای دفاع از اتهامات منتسبه علیه خود به همراه سینا یوسفی وکیل مدافع خویش ابتدا در ساعت ۱۰ صبح در شعبه یک دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر حاضر شده، سپس ساعت ۱۲ ظهر در شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان تبریز به ریاست قاضی پیری حضور یافته بود.

شعبه ۱۱۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان تبریز در حکم خود اعلام داشته که «با توجه به محتویات، متهم در کلیه مراحل تحقیق و دادرسی منکر بزه انتسابی خود شده و تحقیقات و اقدامات انجام شده توسط همکاران قضایی کافی جهت اثبات اتهام وارده به متهم نیست و برای دادگاه هم قناعت وجدانی حاصل نگردیده فلذا دادگاه با عنایت به دفاعیات موجه وکیل وی به لحاظ عدم احراز بزه انتسابی…رأی به برائت نامبرده صادر» می‌کند.

بدین ترتیب آقای برزگر از اتهام «اخلال در نظم عمومی» تبرئه شده است اما نتیجه دادگاه انقلاب تبریز به ریاست قاضی حملبر که همان روز برگزار شده بود هنوز ابلاغ نشده است.

دیگر اتهامات آقای برزگر که از از سوی اداره اطلاعات تبریز به وی انتساب داده شده بود عبارت بودند از «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران» و همچنین «عضویت در گروه مخالف نظام»،

لازم به ذکر است که این فعال مدنی در جریان اعتراضات آبان‌ماه ۹۸، همانند بسیاری دیگر از فعالین سیاسی-مدنی آزربایجانی به صورت غیر قانونی و بدون هیچگونه سند و مدرکی بازداشت شده و بیش از ۳ ماه در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز تحت بازجویی قرار گرفته‌ بودند.

هدف اداره اطلاعات تبریز از بازجویی‌های طولانی مدت و بدون مدرک علیه فعالین، سعی در پرونده سازی علیه فعالین مدنی آزربایجانی بوده است.

قابل ذکر می‌باشد که شاهین برزگر دانشجوی رشته حقوق و در عین حال دانشجوی رشته مهندسی عمران و از فعالین جنبش دانشجویی آزربایجان نیز می‌باشد.

آقای برزگر در جریان این پرونده همانند دیگر فعالین جنبش دانشجویی آزربایجان، متحمل لطمات زیادی در تحصیلات خود  شده است.

همچنین، شاهین برزگر، تاکنون چندین بار توسط نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا