آذربایجانایران

شعاری از آذربایجان به الاحواز و بلوچستان؛ آزادلیق، عدالت، میللی حوکومت

روز ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ پارچه نوشته ای توسط فعالین حرکت ملی آذربایجان حاوی پیام آذربایجان به الاحواز و بلوچستان در یکی از پل‌ های تبریز نصب گردیده است.

به گزارش آزنیوزتی‌وی به نقل از صفحه اطلاع رسانی عباس لسانی، «استقلال آذربایجان جنوبی فقط با شعار آزادلیق، عدالت، میللی حوکومت تحقق خواهد یافت این شعار رهنمودی برای ملل تحت ستم در هر جغرافیایی میباشد از آذربایجان به الاحواز و بلوچستان» عنوان متنی است که بر روی پارچه نوشته مذکور نقش بسته و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

شعار آزادلیق، عدالت، میللی حوکومت که «گفتمان مبتنی بر حق حیات و حق حاکمیت» را مطرح می کند از همان روزی که در یک تظاهرات خیابانی- به تاریخ ۲ مرداد ۱۴۰۰ در شهر تبریز در حمایت از ملت عرب الاحواز سر داده شد، تا به امروز حضور پر رنگی در یادداشت‌ها ، گفت‌ و‌ گوهای فعالین آذربایجانی، دیوارنویسی ها، استادیوم ها و تظاهرات ها داشته است.

برخی این شعار را یکی از مترقی‌ترین شعارهای جنبش ضدتبعیض آذربایجان می‌دانند که پس از سالها تمرکز فعالین آذربایجانی بر روی هویت و زبان تورکی،اکنون با فراروی از آن مطالبه،  گفتمان‌سازی گسترده‌ای را آغاز کرده تا بتواند تمامی رنج ها و ستم‌های ناشی از استعمار آذربایجانی‌ها، در حوزه‌های متنوعی اعم از سیاسی، اقتصادی،فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی را پوشش داده و حتی برنامه‌ای برای گذر از این وضعیت ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا