سیاست

صدور قرار یک میلیارد و پانصد میلیون ریالی برای «علی ابراهیمی» فعال ملی مدنی آذربایجان

فعال حرکت ملی آذربایجان «علی ابراهیمی» که در جریان اعتراضات آبان ماه در نسیم شهر تهران دستگیر شده بود،  بازپرس مربوطه در تاریخ ۲۳ آذر قرار ۱۵۰ میلیون تومان برای آزادی ایشان صادر کرده است.

به گزارش فعالین حقوق بشر در آذربایجان جنوبی، فعال ملی مدنی آذربایجان، علی ابراهیمی که در تاریخ ۲۸ آبان در جریان اعتراضات به افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود، در تاریخ ۲۳ آذر توسط بازپرس شعبه مربوطه قرار یک میلیارد و پانصد میلیون ریالی برای آزادی ایشان را صادر شده است.

 

 

گفتنی است که همزمان با آغاز نآرامی ها به سبب افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین در ایران، اعتراضات گسترده ای برخی از شهر های آذربایجان جنوبی را فرا گرفت.

 

دهها تن از فعالین ملی مدنی آذربایجان در شهرهای مختلف از جمله تبریز، اورمیه، زنجان،اردبیل،مشگین و … به بهانه «بازداشت پیشگیرانه» توسط نیروهای امنیتی رژیم ایران بازداشت شدند، که این دستگیری ها به جهت مقبولیت بالای فعالین آذربایجانی در اجتماع و محافل سیاسی و نیز تاثیر گذار بودن ایشان در نحوه برگزای اعتراضات را حکایت می کند.

 

اکنون پس از گذشت نزدیک به یک ماه از بازداشت و دستگیری فعالان ملی مدنی آذربایجان، برخی از آنها با قرار وثیقه و به طور موقت آزاد شده اند. تعدادی از این فعالین نیز تماس تلفنی با خانواده و نزدیکان خویش داشته اند.

با این حال تداوم بی خبری از دیگر فعالین بازداشت شده، از وضعیت و همچنین محل نگهداری آنها کماکان ادامه دارد.

 

آقای «علی ابراهیمی» جزو آندسته از فعالینی بودند که در نسیم شهر تهران «اکبرآباد» و در جریان اعتراضات میدانی در آبان ماه ٩٨ به همراه چند تن دیگر از فعالان ملی مدنی آذربایجان دستگیر شده بودند.

 

.

 

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا