آذربایجانایرانجهانورزش

صعود تیم ملی والیبال آذربایجان-ایران به فينال والیبال قهرمانی آسیا با پيروزی برابر چين

تیم ملی والیبال ایران که بیشتر اعضای آن را ورزشکاران آذربایجانی تشکیل می‌دهند، با پيروزی برابر چين به فينال والیبال قهرمانی آسیا دست یافتند.

مرحله نیمه‌نهایی بیست‌و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا به میزبانی شهر چیبا در کشور ژاپن برگزار شد و تیم‌های ایران و چین به مصاف هم رفتند.

تیم ملی والیبال ایران که بیشتر اعضای آن را تورکان آذربایجانی (استان آذربایجان غربی/اورمیه) تشکیل می‌دهند، در حالی مقابل چین قرار گرفتند که این کشور، ژاپن را در گروه «ای» این رقابت ها با نتیجه ۳ بر ۱ شکست داده بود.

این دیدار در چهار ست و به ترتیب با نتایج ۲۵ بر ۲۲، ۱۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۱۷ به سود ایران پایان یافت.

همچنین، تیم ملی والیبال ایران با برتری مقابل چین و صعود به مرحله نهایی رقابت های قهرمانی آسیا به مسابقات جهانی روسیه صعود کرد.

“میلاد عبادی‌پور”، “بردیا سعادت” و “امیرحسین توخته”، “میثم صالحی”، “مرتضی شریفی”، “محمدرضا حضرت‌پور”، “پوریا فیاضی”، “پوریا یلی”، “مهران فیض امامدوست”، “محمدطاهر وادی” و “مسعود غلامی” به عنوان بازیکن و “پیمان اکبری” به عنوان مربی و “مهدی خباز” به عنوان بدنساز از تیم والیبال شهرداری اورمیه در تیم ملی ایران حضور دارند.

پیش‌تر ویدیویی از تیم ملی والیبال ایران در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که در آن همه اعضای آن در اتوبوس یک ترانه تورکی را همسرایی می‌کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا