ایرانسلامتی و زندگیسیاست

طلاب و خبرنگاران زودتر از بیماران نادر واکسینه می‌شوند

در حالی که ۵ هزار بیمار نادر هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند وزیر بهداشت از آغاز واکسیناسیون طلاب حوزه‌های علمیه و خبرنگاران خبر داد.

در حالی که ۵ هزار بیمار نادر هنوز واکسن کرونا دریافت نکرده‌اند اما پنج گروه جدید از سوی وزیر بهداشت برای واکسیناسیون اعلام شده است. در کنار آن واکسیناسیون خبرنگاران و طلاب حوزه علمیه نیز شروع شده است.

بر اساس این گزارش، قرار است اساتید و کادر آموزشی مدارس علمیه از ۱۶ تا ۱۹ مرداد واکسن بزنند و زمان تزریق واکسن طلاب محصل هم از ۳۰ مرداد تا ۶ شهریور است.

تجارت‌نیوز در گزارشی می‌نویسد، این خبری است که پناهی، مدیر امداد و سلامت حوزه های علمیه اعلام کرده و گفته اساتید و کادر آموزشی مدارس علمیه در هفته آتی واکسن می‌زنند و طلاب محصل هم اواخر مرداد.

آمار دقیقی از تعداد طلاب در کشور وجود ندارد. آنطور که خاتمی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور سال ۹۸ گفته بود: ۱۶۰ هزار طلبه در کشور داریم. یعنی برای واکسیناسیون این گروه حدود ۳۲۰ هزار دز واکسن نیاز است.

حمیدرضا ادراکی، مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر کشور به تجارت‌نیوز می‌گوید:

«همه گروه‌ها واکسن دریافت کردند ولی هنوز بیماران نادر واکسینه نشدند. بیماران نادر از این مرکز به آن مرکز می‌روند اما دست خالی به خانه برمی‌گردند. آن هم در حالی که این بیماران به دلیل نقص سیستم ایمنی بدن بسیار در خطر هستند و باید همراه با کادر درمان واکسینه می‌شدند.»

ادراکی ادامه می‌دهد: «بیماران نادر در چنین شرایطی که از خانه هم نباید خارج شوند، با خطر ابتلا به کرونا برای واکسیناسیون در رفت و آمد هستند اما واکسنی هم به آنها تزریق نمی‌کنند.»

آنطور که پیش‌تر ادراکی به تجارت‌نیوز گفته بود: «گروهی از بیماران نادر هیچ‌گونه سیستم دفاعی در بدنشان نسبت به هرنوع عامل خارجی از جمله ویروس و میکروب ندارند. اگر این بیماران به کرونا مبتلا شوند پاسخ به درمان در آنها بسیار ضعیف است. این افراد باید هر چه زودتر واکسینه شوند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا