آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

عدم اجرای اصل تفکیک جرایم؛ انتقال مهرداد شیخی به «بند معتادان مصرف کننده متادون» زندان اردبیل

مهرداد شیخی سامانلو، فعال مدنی آذربایجانی ساکن اردبیل طی تماسی که با خانواده داشته از انتقال به بند چهار (بند معتادان مصرف کننده متادون) زندان مرکزی این شهر خبر داد.

بند چهار زندان مرکزی اردبیل، بند مجرمان خطرناک با اتهام های قتل، سرقت و جای معتادینی است که مصرف روزانه متادون دارند، این موضوع نگرانیهای خانواده شیخی را بیشتر کرده است.

قوانین مرتبط با تفکیک جرائم سالهاست که در زندانهای ایران رعایت نمیشود و مسئولین زندان به سفارش اداره کل اطلاعات فعالین آذربایجانی محبوس در زندان های ایران را به بهانه های مختلف به بندهای عمومی و بند مجرمان خطرناک انتقال میدهند.

گفتنی است مهرداد شیخی سامانلو با دریافت ابلاغیه ای از طرف واحد اجرای احکام،  ۹ اسفند ۱۳۹۹ جهت تحمل دوران محکومیت قطعی ۶ ماه خویش روانه زندان اردبیل شده بود. 

این فعال آذربایجانی در ۲۹ آبان ۹۸ در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ در منزل پدری خویش بازداشت و در ۹ آذر همان سال با تودیع قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی آزاد شد که سپس در دادگاه انقلاب اردبیل به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم گردید که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۶ ماه حبس قطعی کاهش یافت.

مهرداد شیخی برادر کوچک بهنام شیخی سامانلو، دیگر فعال آذربایجانی است که هم اکنون در بند ۸ زندان اوین در حال گذراندن دوران محکومیت ۲ ساله خویش در ارتباط با گرامیداشت روز جهانی زبان‌مادریست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا