ایران

عضو ارشد موتلفه اسلامی ایران با مردم «مستضعف» کرونایی در آمریکا اظهار همدردی کرد!!!

علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت ایران می گوید": «ترامپ و پمپئو اگر می‌خواهد کاری کند و انسان دوستی دارند، تحریم‌ها را بردارد یا اگر می‌تواند اولین کسی باشد که واکسن کرونا روی او تست می‌شود. این کمکی است به جامعه بشریت».

مصطفی میرسلیم عضو ارشد موتلفه و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران یکشنبه ۲۹ مارس گفت، با مردم «مستضعف» آمریکا اظهار همدردی می‌کند!!!

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در صفحه رسمی توییترش نوشت: « ما با مردم مستضعف آمریکا که در اثر کمبود امکانات گرفتار ⁧‫بحران کرونا‬⁩ شده اند اظهار همدردی می کنیم ولی حیف که تحریم های ظالمانۀ دولت کینه توز آمریکا مانع کمک‌رسانی ما می شود.»

این در حالیست که جمهوری اسلامی خود برای مبارزه با ویروس کرونا از جامعه جهانی درخواست کمک کرده است.

قبل از این نیز علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت ایران 20 مارس 2020 در نشستی گفته بود، ایران به کمک آمریکا نیاز ندارد و جمهوری اسلامی می‌تواند برای مهار و کنترل کرونا به ایالات متحده کمک کند.

معاون وزیر بهداشت ایران گفت، آمریکا اگر توانمندی در این زمینه دارد بهتر است سیستم بهداشت و درمان خود را سامان دهد. رئیسی گفته بود: «اعلام آمادگی می‌کنیم که به آمریکا برای مهار و کنترل کرونا کمک کنیم، آمریکا اگر توانمندی در این زمینه دارد بهتر است سیستم بهداشت و درمان خودش را سامان دهد البته ادعای کمک به ایران از سوی آقای پمپئو وزیر خارجه مطرح شده که هیچ اطلاعاتی درباره بیماری ندارد».‌

او افزود: «ترامپ و پمپئو اگر می‌خواهد کاری کند و انسان دوستی دارند، تحریم‌ها را بردارد یا اگر می‌تواند اولین کسی باشد که واکسن کرونا روی او تست می‌شود. این کمکی است به جامعه بشریت».

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا 12 مارس در یک نشست خبری با تاکید بر اینکه آمریکا قصد کمک به ایران در مقابله با شیوع ویروس کرونا را دارد گفت: «همچنان به ایران از راه‌های مختلف پیشنهاد کمک داده‌ایم و به این کار ادامه خواهیم داد.»

وی افزود: «ما یک کانال باز بشردوستانه برای تسهیل تراکنش‌های قانونی داریم و با این وجود اطمینان حاصل می‌کنیم که کارزار فشار حداکثریمان از دسترسی تروریست‌ها به پول جلوگیری می‌کند.»

همچنان، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، 12 مارس در حاشیه دیدار با نخست‌وزیر ایرلند در کاخ سفید، گفته بود که برخی کشورها، از جمله ایران، به دلیل شیوع ویروس کرونا در وضعیت بحرانی هستند. وی با بیان اینکه «ما بهترین پزشکان جهان را داریم» به ایران پیشنهاد کمک داد. ترامپ، از پذیرش پیشنهاد کمک آمریکا توسط ایران، ابراز خوشحالی کرد.

اما سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به پیشنهاد کمک دونالد ترامپ برای فرستادن پزشکان آمریکایی به ایران، این پیشنهاد را رد و تاکید کرد که کشورش «بهترین، کارآمدترین و شجاع ترین کادر درمانی جهان» را دارد و نیازی به پزشک آمریکایی نیست.

عباس موسوی 13 مارس در صفحه شخصی خود در توئیتر به پیشنهاد ترامپ پاسخ داده و نوشت: «بهترین، کارآمدترین و شجاع‌ترین کادر درمانی جهان را داریم و نیازی به پزشک آمریکایی نداریم.»

قابل ذکر است که شواهد نشان می‌دهد که بسیاری از موارد ابتلاء در ایران از کمبود امکانات، از جمله کمبود تخت بیمارستان‌ها، رنج می‌برد.
در همین رابطه در چندین ویدیو منتشر شده، ده‌ها بیمار مشاهده می‌شوند که بر روی تختخواب‌های پیش‌ساخته در راهروهای بیمارستان‌ها و پارکینگ‌ها خوابیده‌اند اما روحانی مدعی است که در بیمارستان‌های ایران، تعداد زیادی تختخواب خالی وجود دارد.

کیانوش جهانپور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران شنبه 28 مارس 2020 تازه‌ترین آمار مبتلایان و جان‌باختگان ویروس کرونا را اعلام کرد و براساس آن، 3 هزار 76 مبتلای جدید شناسایی شده و 139 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

به این ترتیب شمار کل مبتلایان به کرونا در ایران به 35 هزار و 408 نفر و فوت‌شدگان به دو هزار و 517 نفر افزایش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا