ایرانسلامتی و زندگی

پس از ابتلا زن 102 ساله در ایران؛ تست کرونای نوزادی 35 روزه مثبت نشان داد

جواد باذلی، یکشنبه 10 فروردین 1399، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از ثبت کم‌سن ترین فرد مبتلا در ایران که یک نوزاد 35 روزه در گناباد است، خبر داد.

پس از ابتلا زن 102 ساله در ایران به کرونا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد، اعلام کرد که تست کرونای یک نوزاد 35 روزه گنابادی نیز مثبت شده است؛ این نوزاد کم‌سن‌ترین بیمار کرونایی در ایران به شمار می‌آید.

در حالی که اغلب این باور وجود دارد که کودکان به بیماری کرونا مبتلا نمی‌شوند، یک نوزاد تازه متولد شده در ایران به این بیماری مبتلا شد.

جواد باذلی، یکشنبه 10 فروردین 1399، در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از ثبت کم‌سن ترین فرد مبتلا در ایران که یک نوزاد 35 روزه در گناباد است، خبر داد.

او با بیان اینکه خانواده این نوزاد، پس از مشاهده علائم تنفسی او را به بیمارستان منتقل کردند، اعلام کرد که تست کرونای این کودک مثبت شد.

باذلی «حال عمومی نوزاد» را «مساعد» توصیف کرد و با اشاره به اینکه ابتلاء به کرونا در این سن بسیار «نادر» است، گفت: «پیش از این نیز کودک سه ساله در گناباد به این ویروس مبتلا شده بود که بهبود یافت».

مرگ کودک 6 ساله در اثر ابتلا به کرونا

پیش از این نیز در ایران، یک کودک 6 ساله در اثر ابتلا به کرونا جان باخت. احمد هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، 4 فروردین، از ابتلای 189 نفر در خراسان شمالی به ویروس کرونا خبر داد که 19 نفر از آنها فوت شدند.

وی به خبرگزاری تسنیم گفت: «به رغم اینکه درصد فوتی‌های کرونا در این استان اکثرا بالای 60 سال بودند ولیکن متاسفانه کودک 6 ساله هم در بین فوتی‌های استان وجود دارد».

عباس عباس‌زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بم نیز 25 اسفند 1398 به خبرگزاری فارس گفت: «مسن‌ترین بیمار بهبود یافته مبتلا به کوید 19 ایران با 91 سال سن ظهر امروز از بیمارستان پاستور بم مرخص شد».

کیانوش جهانپور، مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، 24 اسفند 1398، نمودار توزیع سنی موارد ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در ایران را منتشر کرد.

او در حساب توییتری خود، نمودارهای توزیع سنی موارد ابتلای قطعی به ویروس کرونا و فوت ناشی از این ویروس در ایران را منتشر کرد که بر اساس آن، حداقل سن ابتلا به این ویروس در این کشور زیر یک سال و حداکثر سن ابتلا نیز 98 سال بوده است.

در نمودار دیگری که مربوط به موارد فوت ناشی از این ویروس است نیز حداقل سن فوت ناشی از ویروس کرونا در ایران مربوط به کودک سه ساله‌ای است که به سرطان خون مبتلا بوده و حداکثر سن نیز 91 سال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا