ایرانجهان

عفو بین‌الملل: تاکنون هویت 100 نفر از کشته‌شدگان در بلوچستان احراز شده است

سازمان عفو بین‌الملل در تازه‌ترین گزارش خود از احراز هویت 100 نفر از کشته‌شدگان اعتراضات هفته‌های اخیر در بلوچستان، خبر داده است. این سازمان می‌گوید که کشته‌شدگان شامل رهگذران، معترضان و نمازگزاران بوده‌اند.

بر اساس این گزارش، تنها در تجمع اعتراضی جمعه 13 آبان در شهر خاش، دست‌کم 18 نفر، از جمله 2 کودک به دست ماموران امنیتی رژیم جمهوری اسلامی کشته شده‌اند.

عفو بین‌الملل همچنین نوشته است که از روز جمعه هشتم مهر تا کنون، دست‌کم 16 کودک زیر 18 سال در جریان اعتراضات کشته شده‌اند.

خبرگزاری «هرانا»، پیش‌تر اعلام کرده بود که تعداد کشته‌شدگان در این اعتراضات در سرتاسر ایران 328 نفر از جمله 50 کودک است.

مقامات جمهوری اسلامی تاکنون آمار دقیقی از تعداد کشته‌ها و بازداشتی‌ها ارائه نکرده‌اند و سازمان‌های حقوق‌بشری نیز می‌گویند که تعداد واقعی کشته‌شدگان، احتمالا بسیار بیشتر از تعداد افراد تایید شده است.

گزارش سازمان عفو بین‌الملل در حالی صادر می‌شود که روز جمعه، سازمان هماهنگی اعتراضات بلوچستان (سهاب) در فراخوانی از تمامی مردم بلوچستان خواسته است که در گرامی‌داشت یاد کشته‌شدگان جمعه خونین زاهدان به این شهر بیایند و اولین تجمع میلیونی را رقم بزنند.

همزمان گروه‌های مختلف، از جمله «جوانان محلات سراسر کشور»، از این فراخوان اعلام حمایت کرده و از مردم خواسته‌اند که در همه شهرهای کشور برای اعتراض حاضر شوند.

العربیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا