آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

علی خیرجو، محسن اسمعیلی‌مقدم، میثم جولانی و پیمان آقایی در اردبیل و جواد رضایی در اورمیه بازداشت شدند

‏نیروهای امنیتی عصر امروز پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ علی خیرجو، محسن اسمعیلی مقدم، میثم جولانی و پیمان آقایی چهار فعال مدنی تورک را در اردبیل بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.

همچنین خبر می‌رسد که جواد رضایی دیگر فعال مدنی امروز پنجشنبه ۱۰ مهرماه در ساعت ۱۷:۴۰ در خیابان عطایی اورمیه هنگامی که شعار «قاراباغ بیزیمدی» (قره‌باغ متعلق به ماست) سر می‌داده، از سوی مآمورین امنیتی با ضرب و شتم بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

جواد رضایی
میثم جولانی

‏نیروهای امنیتی امروز صبح طی تماسی با فعالین مدنی آذربایجان از جمله آقای خیرجو و اسمعیلی مقدم تهدید کرده بودند که در صورت پافشاری به مواضع حمایت از آزادسازی اراضی آذربایجان اشغالی اقدام به بازداشت آنها خواهند کرد.

در اعتراضات امروز در شهرهای مختلف تورک‌نشین ایران از جمله تبریز، اورمیه، اردبیل، تهران، خیاو (مشکین‌شهر) و زنجان شمار زیادی از فعالین مدنی بازداشت شده‌اند.

اعتراضات امروز در پی فراخوانی که چند روز پیش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، شکل گرفته است. این فراخوان در جهت برگزاری راه‌پیمایی اعتراضی به ارسال و انتقال سلاح از ایران به ارمنستان و حمایت از دفاع مشروع جمهوری آذربایجان در مناطق اشغالی منتشر شده بود.

در اورمیه چند تن از زنان معترض در حالی که از سوی مأمورین امنیتی مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند، بازداشت و به مکان‌های نامعلومی منتقل شده‌اند.

هنوز از هویت دیگر بازداشت شدگان اطلاعی در دست نیست.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا