ایرانجهانخاورمیانهسیاست

فرمانده نیروی قدس ایران می‌گوید اسرائیلی‌ها باید “به آمریکا و اروپا” برگردند

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، روز شنبه ۸ خرداد گفت اسرائیلی ها باید اسرائیل را ترک کرده و "به خانه‌های خود" در ایالات متحده و اروپا برگردند.

اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، روز شنبه ۸ خرداد گفت اسرائیلی ها باید اسرائیل را ترک کرده و “به خانه‌های خود” در ایالات متحده و اروپا برگردند.

خبرگزاری فارس، نزدیک به سپاه پاسداران به نقل از قاآنی گفت: “توصیه می‌کنم که صهیونیست‌ها قبل از آنکه خانه‌هایشان که در اروپا و آمریکا فروختند و به سرزمین‌های اشغالی آمدند به آنجا بازگشته و قبل از آنکه این خانه‌ها گران شود آنجا را بازسازی کند.”

نیروی قدس شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران است. قاآنی به دنبال کشته شدن قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه در ژانویه ۲۰۲۰، بعنوان فرمانده این نیرو شد.

قاآنی مدعی شد که گروه حماس می توانست “خیلی” از “تأسیسات زیربنایی” در اسراییل را “مورد اصابت قرار دهد اما این کار را نکردند زیرا زمان طولانی نمی‌برد که فلسطینی‌ها از این تأسیسات استفاده کنند.”

وی همچنین مدعی شد که هزاران موشک شلیک شده از غزه به طرف اسرائیل در جریان درگیری ها همه به دست حماس ساخته شده اند.

قاآنی افزود: “فلسطینی ها باید به فکر اداره کل فلسطین باشند و رژیم صهیونیستی باید به فکر ترک این سرزمین باشند.”

اسرائیل و حماس پس از ۱۱ روز درگیری در ۲۱ مه به آتش بس دست یافتند.

در این درگیری ارتش اسراییل اعلام کرد که اغلب فرماندهان حماس و غزالدین قسام را کشته و حدود ۱۰۰ کیلومتر تونل زیرزمینی آنها را منهدم کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا