آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

فعال مدنی جعفر رستمی‌راد به مرخصی اعزام شد

جعفر رستمی‌راد فعال مدنی آذربایجانی که ۳۰مرداد با اتمام مدت مرخصی خویش به زندان اوین بازگشته بود امروز به مرخصی ۲۰ روزه اعزام شد.

جعفر رستمی‌راد فعال مدنی آذربایجانی که ۳۰مرداد با اتمام مدت مرخصی خویش به زندان اوین بازگشته بود روز سه‌شنبه چهارم شهریور به مرخصی ۲۰ روزه اعزام شد. با توجه به باقیماندن حدود ۳۰ روز از دوران محکومیت ۱۳ ماه آقای رستمی‌راد احتمال میرود این مرخصی به آزادی کامل او منتهی گردد.

آقای رستمی‌راد در تاریخ ۱۱ تیرماه به ظن شرکت در تجمعات اعتراضی قلعه بابک توسط نیروهای امنیتی تهران در محل کارش بازداشت شده بود.

او نهایتأ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست ماشالله احمدزاده با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، از باب مجازات اصلی به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این فعال مدنی تورک همچنین از بابت مجازات تکمیلی به «دو سال محرومیت از عضویت در دستجات و جمعیت های سیاسی» محکوم گردید.

این احکام بدوی، بعد از تجدید نظرخواهی عینأ در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران تأیید گردید.

لازم به ذکر است، در مرحله اجرای حکم یاد شده، حبس تعزیری ۷ ماهه آقای رستمی‌راد نیز از سوی دادسرای دادگاه انقلاب تبریز نیابتأ در دادسرای ناحیه ۳۳ مقدس تهران به اجرا در آمد.

وی در حال حاضر بعد از اتمام حبس ۶ ماهه صادره دادگاه انقلاب تهران، اکنون متحمل سپری کردن دوران محکومیت ۷ ماهه نیابتی با استناد به ماده قانونی فوق الذکر، از بابت تهام  «شرکت در استادیوم سهند (یادگار امام) تبریز حین بازی فوتبال تراکتور آذربایجان و الجزیره امارات به مورخه ۱۸ اسفند ۹۱» می باشد

علی رغم بازگشت موج دوم ویروس کرونا در جامعه و شیوع این بیماری در زندانهای ایران تا لحظه تنظیم این خبر بسیاری از فعالین آذربایجانی همچون عباس لسانی، لطیف حسنی، علیرضا فرشی، توحید امیرامینی، بهنام شیخی، کیانوش اصلانی، حمید منافی نادارلی، یوسف کاری و … در زندان های اوین تهران، رجایی شهرکرج، اردبیل و… نگهداری می‌شوند و مراجعه خانواده‌های نگران و سازمانهای حقوق بشری برای آزادی این زندانیان تاکنون بی نتیجه بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا