ایرانجهانسیاست

واکنش ایران به برگزاری دادگاه آبان: اگر دادگاه متوقف نشود، مذاکرات اتمی را ادامه نمی‌دهیم

دادگاه بین‌المللی مردمی آبان مستقر در لندن، ۲۱ آبان اعلام کرد: معاون وزارت خارجه ایران تهدید کرد اگر دادگاه متوقف نشود، مذاکرات اتمی را ادامه نخواهند داد.

اعضای دادگاه بین‌المللی مردمی آبان روز جمعه ۲۱ آبان، به نقل از «منابع اروپایی که خواستند نامشان فاش نشود» اعلام کردند: «معاون وزارت خارجه ایران در دیدار خود با مقامات بریتانیایی خواستار توقف دادگاه بین‌المللی مردمی آبان شده است و تهدید کرده که بخشی از مذاکرات خود را متوقف خواهد کرد.»

اعضای دادگاه بین‌المللی مردمی آبان افزودند: «این منابع از باقری کنی نقل کرده اند که وی گفته شما از ما میخواهید درباره برجام با شما مذاکره کنیم اما به جای اینکه حسن نیت نشان دهید به یک عده تروریست اجازه داده اید که اینجا دادگاه بگذارند و ما را محاکمه کنند.»

اين دادگاه روز چهارشنبه ١٩ آبان در شهر لندن آغاز به کار کرده و در حال رسیدگی به وقایع آبان ٩٨ و جنایات حکومت جمهوری اسلامی ایران است.

این دادگاه مردمی با تلاش سه سازمان‌ “حقوق بشر ایران”، “عدالت برای ایران” و “با هم علیه اعدام” برگزار شده و تا تاریخ ۲۳ آبان ادامه خواهد داشت.

در این دادگاه، ۴۵ شاهد به صورت حضوری علیه جنایات ایران شهادت می‌دهند و شهادتنامه ۱۲۰ نفر دیگر نیز، به صورت کتبی در اختیار دادگاه قرار دارد.

محور اصلی این دادگاه، بررسی جرایم انجام شده توسط مقامات جمهوری اسلامی ایران از جمله علی خامنه‌ای، رهبر و ابراهیم رئیسی، رییس وقت قوه‌ قضائیه است.

طبق بیانیه برگزارکنندگان این دادگاه، جرایم این مقامات بررسی خواهد شد تا مشخص شود که اقدامات آن‌ها در آبان ۹۸، مصداق جنایت علیه بشریت بوده است یا خیر.

دادگاه بین‌ا‌لمللی مردمی آبان “متشکل از حقوقدانانی از کشورهای بریتانیا، آمریکا، اندونزی، آفریقای جنوبی و لیبی است که در حوزه حقوق بشر و روابط بین‌الملل تخصص دارند.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا