آذربایجانایرانمحیط زیستویدیو

قطع درختان دره «قوردیک» خوی

بر اساس ویدیویی که از سوی جمعیت حمایت از حیات طبیعی و زیستی یارپاق شهر خوی منتشر شده درختان دره «قوردیک» به‌طور انبوه قطع شده‌اند که این امر نگرانی‌های مردم را برانگیخته است.

از متن بیانیه جمعیتحمایت از حیات طبیعی و زیستی  یارپاق شهر خوی:

هر بار پستی از قطع بی‌رویه و حجیم درختان خوی پستی به اشتراک میگذاریم، عده‌ای از همشهریان سودجو که نفعی در این امر دارند، با کامنت‌ها و گاها توهین و تهدیدهای خود سعی در طبیعی جلوه دادن این امر دارند.

این افراد مدعی هستند که قطع درختان باغ شخصی به کسی مربوط نیست، خوی جنگل ندارد که قطع درختان نیاز به مجوز داشته باشد و توجیهاتی از این امثال… ما مخالف امرار معاش کشاورزان عزیز از کاشته های خود نیستیم، ولی این حجم از قطع درختان برای شهرستان خوی قابل قبول و قابل توجیح نیست.

سودجویان، حتی به درختان کنار مسیرها و جاده‌های روستایی هم رحم نمی‌کنند. اگر در این مسیرها گشت و گذاری داشته باشید متوجه عمق فاجعه خواهید شد. درختان شهرستان خوی در تاراجِ تاجران چوب هستند، تاجرانی که معلوم نیست چگونه در تاراج منابع طبیعی این شهرستان، ایگونه راحت عمل می کنند؟

در پی گزارش جمعیت حمایت از حیات طبیعی و زیستی یارپاق در مورد قطع درختان «دره قوردیک»، و پیگیری‌ها از اداره منابع طبیعی شهرستان خوی، ریاست اداره منابع طبیعی شهرستان خوی  با ارسال جوابیه ای گفته است: «سلام بررسی شد درختها از نوع بید بوده و ابلاغ داده شده تا به اداره مراجعه کند ضمن اینکه داخل دره کاشته شده بود غیر قانونی قطع شده اند. پرونده تنظیم خواهد شد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا