ایران

قوت گرفتن احتمال کشته‌شدن نوید افکاری زیر شکنجه

بر اساس گزارش‌های رسمی نوید افکاری بامداد شنبه در زندان عادل آباد شیراز اعدام شد، اما اظهارات یک وکیل دادگستری و شاهدان عینی احتمال کشته‌شدن نوید زیر شکنجه را قوت بخشید.

بابک پاک‌نیا، وکیل دادگستری، در گفتگویی که با کانال تلگرامی امتداد داشته به برخی موارد غیرعادی در اعدام نوید افکاری پرداخته و از جمله گفته که آقای افکاری ساعت ۲۳:۳۰، شامگاه جمعه با خانواده‌اش تماس گرفته است.

این وکیل دادگستری که اطلاعاتش از پرونده نوید افکاری به خاطر نزدیکی به خانواده وی بوده و توانسته پرونده را مطالعه کند گفته که: «تا جایی که می دانم آخرین تماس او ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه شب بوده، اینکه از آن ساعت تا بامداد چه اتفاقی افتاده و چگونه شرایط اعدام او مهیا شده، نمی‌دانیم.»

از سوی دیگر شاهدان عینی گفته‌اند که مأموران امنیتی به خانواده افکاری فقط اجازه رویت صورت پیکر نوید را داده‌اند، با این حال آثار ضرب و شتم، طوری که احتمالا بینی او شکسته بود، مشهود بوده است.

پس از اعلام خبر اجرای حکم اعدام نوید افکاری در صبح شنبه ۲۲ شهریور ماه، پیکر او شنبه شب در روستای سنگر از توابع همایجان شهرستان سپیدان استان فارس «تحت تدابیر امنیتی و شبانه» به خاک سپرده شد.

مقام‌های قوه قضاییه ادعا کردند که اعدام نوید افکاری «قصاص» بوده و به «اصرار خانواده حسن ترکمان انجام شده است» ولی آقای پاک‌نیا گفته که «من با برادر نوید افکاری صحبت کردم و از او خواستم که مدام سامانه عدل ایران را چک کند تا اگر بحث استیذان در حال انجام است، متوجه شویم» اما «تا آنجا که در سامانه پیگیری کردیم، بحث استیذان مطرح نشده بود.»

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا