جهانخاورمیانه

لایحه کمک به اسرائیل در مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته می شود

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز یکشنبه ۲۶ فروردین گفت قانونگذاران این کشور این هفته تلاش خواهند کرد تا بسته کمک مالی به اسرائیل را تصویب کنند.

این تصمیم پس از حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل صورت گرفته‌است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نگفت که آیا این قانون شامل کمک به اوکراین و سایر متحدان نیز می‌شود یا خیر.

جانسون گفت: «ما این هفته دوباره تلاش خواهیم کرد و جزئیات آن بسته در حال حاضر در حال جمع‌آوری است

ائتلاف دموکرات‌های چپ میانه در بیانیه‌ای اعلام کرد، اکنون ضروری است که جانسون به مجلس اجازه دهد تا به بسته امنیت ملی دو حزبی که دو ماه پیش در سنا تصویب شد، رای دهد.

جانسون به شبکه فاکس نیوز گفت: «جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و حزب جمهوری‌خواه ضرورت ایستادگی در کنار اسرائیل را درک می‌کنند. ما در حال بررسی گزینه‌ها و همه مسائل مربوط به بودجه تکمیلی هستیم

وی گفت: «جزئیات آن بسته در حال حاضر در حال تنظیم است

مایک جانسون در واکنش به حمایت ایالات متحده از اسرائیل با اشاره به اینکه ایستادگی در کنار اسرائیل حیاتی است، گفت:‌ «‌خوشحال است که آمریکا در واکنش به اقدامات ایران قاطعیت نشان داده‌است

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید از رئیس مجلس خواسته است تا این بسته را «در اسرع وقت به تصویب برساند

بهمن ماه گذشته مایک جانسون، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، تأکید کرد قصد ندارد به نمایندگان اجازه بدهد به بسته ۹۵ میلیارد دلاری کمک‌های امنیتی بین‌المللی برای اوکراین، اسرائیل و تایوان رأی بدهند.

او سپس تصریح کرد که هر لایحه‌ای در رابطه با کمک‌های بین‌المللی نظامی و انسان‌دوستانه باید شامل اقداماتی برای حل و فصل مسائل امنیتی در مرز ایالات متحده با مکزیک باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا