جهان

مایکروسافت: هکرهای ایران، چین و روسیه انتخابات ایالات متحده را هدف قرار دادند

شرکت مایکروسافت اعلام کرد، هکرهای وابسته به ایران، روسیه و چین در تلاش هستند تا از افراد و گروه‌های مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا جاسوسی کنند.

تام برت، رییس بخش امنیت مشتریان مایکروسافت روز پنجشنبه ۲۰ شهریور در مطلبی در وب‌سایت این شرکت نوشت متخصصان امنیت سایبری مایکروسافت متوجه شده اند که هکرهای مرتبط با ایران در ماه‌های اردیبهشت و خرداد تلاش کرده بودند وارد حساب‌های مقامات دولت آمریکا از جمله دونالد ترامپ شوند که این تلاش‌ها «ناموفق» بوده اند.

این مقام مایکروسافت همچنین گفت، همان گروه روسی که مسئول هک ستاد مبارزات انتخاباتی حزب دمکرات در سال ۲۰۱۶ بود در حملات سایبری تازه نیز نقش دارد.

هر دو کارزار انتخاباتی در دو جبهه دموکرات به رهبری جو بایدن و جبهه جمهوری‌خواه به رهبری دونالد ترامپ طبق گفته مایکروسافت هدف این مهاجمان سایبری هستند.

هکرهای روسیه  تلاش کرده است از ۲۸ مرداد تا ۱۳ شهریور امسال با استفاده از اسامی کاربری و رمز ورود‌های قدیمی به حدود ۷‌هزار حساب بیش از ۲۰۰ سازمان دسترسی پیدا کند که هیچکدام از این حمله‌ها موفق نبوده است.

آقای برت در مطلب خود درباره ایران نوشته که هکرهای مورد حمایت ایران بین ماه‌های مه و ژوئن تلاش‌های بی‌نتیجه‌ای برای حملات سایبری به حساب‌های کارزار ستاد انتخابات دونالد ترامپ و مقام‌های دولتی داشتند.

آقای برت گفت آنچه دیده‌ایم با الگوهای حملات قبلی همخوانی دارد، یعنی نه فقط نامزدها و کارمندان کارزارهای انتخاباتی را هدف می گیرد بلکه علاوه بر آن کسانی را نشانه می رود که این کارزارها با آنها مشورت می کنند.

این مقام مایکروسافت در خصوص چین نیز نوشت که این کشور به صورت غیرمستقیم و ناموفق کمپین انتخاباتی جو بایدن را هدف قرار داده‌ است.

مایکروسافت ارزیابی‌ای درباره اینکه کدامیک از این کشورها تهدید بیشتری برای سلامت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند، ارایه نکرده اما کارشناسان امنیت سایبری مداخله روسیه را جدی‌تر عنوان می‌کنند.

در همین زمینه، رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید ۱۴ شهریور به چین، روسیه و ایران نسبت به هرگونه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ هشدار داد.

آقای اوبراین تاکید کرده بود ما برای چینی‌ها، روس‌ها و ایرانی‌ها و برخی دیگر از کشورهایی که اعلام کرده‌ایم، روشن ساخته‌ایم که هر تلاشی برای دخالت در انتخابات آمریکا با عواقب سنگین روبرو خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا